28 815 lĂ€st ·
194 svar
29k lÀst
194 svar
Swedbank trogen kund đ
OK. Jag föredrar nog att handla vissa produkter pÄ andra stÀllen dÀr de finns för halva priset. Sen har jag heller aldrig sett en butik som sÀljer allt jag vill Àta utan sortiment varierar mellan olika aktörer.Z Zodde skrev:
Fick för nÄgra Är sedan svaret i telefonen av Swedbank dÄ jag försökte förhandla ner rÀntan. Att Àr det viktigt för dig att spara nÄgra hundralappar sÄ fÄr du byta bank. Vart kund hos sparbanken/Swedbank sedan barnsben. Blev direkt flytt till Landshypotek. Supersmidigt, dom löste allt. Signerade nÄgra dokument digitalt sen var det flyttat. Skönt veta att man har en konkurrenskraftig rÀnta utan att behöva krÄngla och försöka pruta. Har dock kvar lönekontot hos Swedbank men flyttar sparpengarna till Avanza dÀr man fÄr lite rÀnta pÄ kontotL Lars3344 skrev:
Vi tog in 7-8 offerter pÄ bolÄn 2022. Mot billigaste var Swedbank 0.04% över, det blev inget byte. Kunde nog kommit ner ngn rÀntepunkt till med Swedbank men det fick vara. FÄr sÀga att det funkat bra med Swedbank.
Det jag saknar Àr ett kontor pÄ orten dÀr vi bor, den lokala Sparbanken hÀr Àr inget alternativ att byta till. Har bra erfarenhet av lokal Sparbank annars sÄ det Àr synd.
Det jag saknar Àr ett kontor pÄ orten dÀr vi bor, den lokala Sparbanken hÀr Àr inget alternativ att byta till. Har bra erfarenhet av lokal Sparbank annars sÄ det Àr synd.
Man kan ju inte bara gÄ dit och sÀga att man vill prova Private Banking eller Premium. KrÀvs ju att man uppfyller villkoren för det. Sparande eller viss lön osv. Jag hade deras Premium och har nog aldrig varit med om nÄgot mer meningslöst. NÀr dom sen ville ha mer Àn 1000 kr betald för tjÀnsten sa jag bara att det inte blir nÄgot. Fanns inte en enda fördel med det. Aldrig hört nÄgot och den rÄdgivning kring sparandet gav mig inget. Men Swedbank har rent allmÀnt ett riktigt uselt utbud för sparandet. Tror finns ingen bank som har sÀmre fondutbud.P Pligg85 skrev:
Jag har vid rÀtt mÄnga IPOs varit tvungen att vÀnda mig till viss bank för att delta.Z Zodde skrev:
Jag hittar heller inget för mig likvÀrdigt jÀmförbart kort som Swedbanks (Entercards) Master Card Platinum. Har du exempel pÄ nÄgot med nÄgorlunda likvÀrdig reseförsÀkring och övriga reserelaterade förmÄner, till ungefÀr samma pris Àr jag nyfiken. Det var bra mÄnga Är sedan jag jÀmförde men dÄ var de rÀtt outstanding.
Deras utbud. Swedbank har exakt 3 teknologifonder. Det kanske beror pÄ att dom tycker att deras egen Àr den bÀsta som finns i hela vÀrlden. I vissa kategorier har dom inte en enda fond. Det Àr inte direkt intressant att ha sitt sparande dÀr. Man blir otroligt limiterad.Z Zodde skrev:
Har 2,59% med rÀnterabatt 1,2% pÄ Sparbanken SkÄne. Hyfsat. Skall pressa upp rabatten till 1,25% med hot om att betala hela lÄnet med andra tillgÄngar.P Pligg85 skrev:
Jag har haft Swedbank som bank sedan jag föddes, likasÄ mina förÀldrar och deras förÀldrar. Men det Àr inget som betyder nÄt för Swedbank/banker lÀngre. De mjuka vÀrdena Àr borta. Bankerna har blivit som kunder som hoppar och vÀljer lite hit och dit som det passar dem. Har en del företagskunder som verka kunna belÄna obegrÀnsat för att de redan Àr gifta med banken. Finansierades en och annan padelhall utan att blinka sÀkert. NÀ jag Àr inte bitter, bara haft lite för dÄliga villkor och en gÄng blev jag nekad en checkkredit/lÄn pÄ 200.000 som nekades trots att jag hade tillgÄngar pÄ 7-8 miljoner och inga lÄn.nedslag pÄ betalningsförmÄgan dÄ företaget gjort förlust. Men nÀr man rÄkar ha en miljon pÄ bankkontot dÄ och dÄ tar det inte sÄ mÄnga veckor innan de ringer frÄn private banking avdelningen. Patetiskt. De skall ha bÄde livrem och hÀngslen, vad har jag nÀr jag Àr i klorna pÄ deras private banking? Ingenting! Enda anledningen att jag överhuvudtaget har kvar Swedbank Àr för att jag Àr van vid det och det funkar bra med kort och betalningslösning och att jag inte orkar byta. De kan va tacksamma jag Àr lat och har mig kvar. SÄ fort jag fÄr nÄgra kronor eller hundratusentals Äker de direkt in pÄ Avanza. Skulle aldrig handla via Swedbank. Den dagen Avanza eller nÄgon jag attraheras av fÄr kort- och betallösning sÄ Àr det good bye till Swedbank. De verkar heller inte fatta att de i framtiden gÄr mer o mer mot att vara en internetbaserad bank sjÀlva dÄ bankkontor lÀggs ner och personal sÀgs upp. Men dagen har de redan förlorat sÄ mycket kunder pÄ att de inte brytt sig om sina trogna kunder och mjuka vÀrden. Hundratusentals kunder som bytt bank. Lycka till Swedbank! Er framtid Àr minskat kundunderlag undanför undan som lÀmnar Er.
FrÄn Nordeas hemsidaP Pligg85 skrev:
âPlusGiro Ă€r Nordeas eget betalningssystem i Sverige. Till skillnad frĂ„n Bankgiro, som Ă€gs gemensamt av flera banker, drivs PlusGiro enbart av Nordea men Ă€r öppet för kunder frĂ„n alla banker.â
Man behöver inte vara Nordeakund för att ha plusgiro.
limiterad? GÄr vÀl fint Ä handla externa fonder?D DanielSt81 skrev:
Hos Swedbank gÄr det ju bara att handla fonder som dom har i sitt utbud. Det finns mer Àn Swedbank fonder sÄklart. Men totalt Àr det runt 300 fonder i deras utbud. Tror nÀstan alla andra banker har i alla fall över 1000.Z Zodde skrev:FrÄn Nordeas hemsida
âPlusGiro Ă€r Nordeas eget betalningssystem i Sverige. Till skillnad frĂ„n Bankgiro, som Ă€gs gemensamt av flera banker, drivs PlusGiro enbart av Nordea men Ă€r öppet för kunder frĂ„n alla banker.â
Man behöver inte vara Nordeakund för att ha plusgiro.
limiterad? GÄr vÀl fint Ä handla externa fonder?
Men man kan sÄklart ha sitt sparande hos annan bank dÀr det finns utbud.
En snabb jmf mellan Swedbank och SEB.D DanielSt81 skrev:Hos Swedbank gÄr det ju bara att handla fonder som dom har i sitt utbud. Det finns mer Àn Swedbank fonder sÄklart. Men totalt Àr det runt 300 fonder i deras utbud. Tror nÀstan alla andra banker har i alla fall över 1000.
Men man kan sÄklart ha sitt sparande hos annan bank dÀr det finns utbud.
Swedbank har totalt 500 fonder pÄ deras fondtorg
https://www.swedbank.se/privat/spara-och-placera/fonder.html
SEB har totalt 400 fonder enligt dom sjÀlva
https://seb.se/privat/spara-och-investera/spara-i-fonder
NÄt de sÀger som inte stÀmmer?