Tagg: isolera
Här samlar vi allt om isolera.
Andra taggar som innehåller ordet isolera är: isolerat, isolerad, tilläggsisolera, oisolerad, oisolerat, ljudisolera, oisolerad-platta, isolera-golv, isolera-tak, isolera-vind
-
R
Hur kan jag gå tillväga att isolera garaget?
Hej! 👋 Jag är relativt ny här, men har läst många trådar av kunniga personer, så hoppas att jag kan få bra råd om hur vi kan gå tillväga. Vi... -
B
Hur ska man isolera en källare invändigt?
Har ett hus med källare som är inredd. Isoleringen gjordes ursprungligen utvändigt men plattorna lossnade och är nu borta. Efter en tidigare... -
Fördelar med oisolerat garage, isolerat samt uppvärmt?
Hur ser ni på fördelar respektive nackdelar med de olika typerna av garage? Oisolerat så slipper man, som jag förstår det, att tänka på fukt i... -
S
30 kvm gäststuga med plintgrund- Isolera med XPS?
Hallådär Jag har en fundering 😀 Skall ta mig an att bygga 30 kvm stuga i sommar på landet. Tanken är att hålla nere priset så mycket som möjligt-... -
A
Isolera källartak med fasadboard
Hej! Håller på att renovera källaren och har nu rivit ner putstaket samt tagit bort ett lager råspont. Har nu kommit fram till bjälklaget där det... -
Isolera skorstens rör
Hejsan har i dagsläget ett oisolerat stål premodul skorsten. Vi tänkte vi skulle byta ut den först men nu har vi ångrat oss men nu har röret... -
B
Tolka ritning, isolerad eller oisolerad platta på mark? Värma nytt rum
Hej, Jag behöver forumets hjälp för att avgöra om jag har isolerad, oisolerad eller halvt isolerad platta på mark. Vi gör om ett förråd bakom... -
R
Bygga utebastu, isolera? Vindskydd? etc
Hej hörrni! Jag har fått för mig att bygga en bastu på ett gammalt hästsläp. Fördelen blir att den går att flytta och avsikten är att besikta den... -
A
Isolera golv mot krypgrund i radhus från 60-talet
Hej! Jag har följt många väldigt hjälpsamma trådar under åren här men aldrig postat något själv. Nu behöver jag råd som jag inte kunnat finna i... -
M
Hur ska isoleras kallförråd
Hej, Jag skulle vilja isolera ett kallförrådet inifrån.Vilka rekommendationer skulle någon ger om vad är det som ska göras?Luftspalt eller behövs...