Tagg: byggplast
Här samlar vi allt om byggplast.
Andra taggar som innehåller ordet byggplast är: byggplast-spånskiva
-
N
Byggplast på vägg ansluta till plast i golv/taket vån under ?
Hej. Trähus med frånluiftsvärmepump och de nya energikraven. Trähuset står på en bottenvåning uppmurad med lättklinker med isolering i mitten... -
Luftspalt: byggplast (diff.tät), board eller eller vindduk (diff. öppen)?
Hej kamrater, Jag har sökt och men hittar inte något regelrätt svar på vad som faktiskt är korrekt. Jag skall alltså isolera loftvåning på ett... -
Z
yttervägg, ta bort fönster, byggplast
hej När jag bytte panel på garaget/boden, så tog jag samtidigt bort ett trasigt fönster och la panel över hålet. så frågan är: behöver jag... -
C
Byggplast under spontat trägolv
Hej! Skall bygga ett förråd på lecablock och undrar vad ni säger om att lägga byggplast ovanpå lecablocken för att förhindra markfukt att tränga... -
M
Byggplast mellan bjälklag för hålla Isoleringen undan gipsen
Som rubriken lyder Ska bygga nytt och undrar om man kan ha byggplast mellan gles och bjälklaget för att hålla isoleringen på plast. OBS att jag... -
Makadam nödvändig under byggplast i krypgrund för att bli kvitt radon?
Vill sänka radonvärdena i mitt hus - en villa av äldre årsmodell med krypgrund. Långtidsmätningar har gjorts två gånger, och båda har gett... -
J
Val av golv i uterum
Hej Jag håller på att planera för ett attefallshus som skall användas som uterum, typ inglasad altan. Utanför kommer jag att ha en vanlig altan... -
Laga hål i ångspärr/byggplast i innertak?
För att dra några patchkablar smidigt i huset har jag borrat ett par hål i innertak och dragit kablarna via vinden. Då glatt ovetandes att det... -
P
Granab, golvspån, byggplast?
Jag håller på att regla upp ett golv med Granabreglar (stål), vilket i sig går ganska smidigt trots ojämn platta. Golvet är i källarplan och... -
D
Nyproduktion av året-runt fritidshus: bygga utan byggplast i yttervägg? Ja/Nej
Hej! Jag vet att det finns många trådar inom ämnet om byggplast och att det också verkar existera två läger för och emot. Nu önskar jag diskutera...