hej

När jag bytte panel på garaget/boden, så tog jag samtidigt bort ett trasigt fönster och la panel över hålet.
så frågan är: behöver jag sätta byggplast över fönster hålet innan gips? behöver jag ta bort gipsen på insidan för att överlappa med den gamla byggplasten? Det är byggplast på reseten av väggen.
Det är 120mm isolation i väggarna och det är ingen värme där på vintern.
 
Staffans2000
Det finns säkert ett rätt och fel. Men jag skulle struntat i det.

Staffan
 
Brukar ha som regel att hålla en kontruktion som den va byggd original. Dvs är de plast i väggarna sätter ja dit det är de inte de struntar jag i det. Men i ditt fall så är det "fel" med plast eftersom du inte har det uppvärmt året om. Så spelar nog ingen större roll hur du gör på den lilla ytan .
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.