Efter tvätt upptäckte jag att trumma bara gick att rotera mer än en kort bit. I övrigt verkar maskinen fungera. Efter lite milt våld går trumman att rotera men med en trög passage. Efter ytterligare några varvs snurrande hörs ömsom något som slår och ömsom ett lätt skrapande ljud. Vad göra? Vågar jag testa att köra en maskin och se om det släpper helt? Det är en Electrolux som har ett antal år på nacken.