Efter tvätt upptäckte jag att trumma bara gick att rotera mer än en kort bit. I övrigt verkar maskinen fungera. Efter lite milt våld går trumman att rotera men med en trög passage. Efter ytterligare några varvs snurrande hörs ömsom något som slår och ömsom ett lätt skrapande ljud. Vad göra? Vågar jag testa att köra en maskin och se om det släpper helt? Det är en Electrolux som har ett antal år på nacken.
 
  • Öppen tvättmaskin av märket Electrolux med synlig trumma, potentiellt trögrörlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
F Fjällbruden skrev:
Efter tvätt upptäckte jag att trumma bara gick att rotera mer än en kort bit. I övrigt verkar maskinen fungera. Efter lite milt våld går trumman att rotera men med en trög passage. Efter ytterligare några varvs snurrande hörs ömsom något som slår och ömsom ett lätt skrapande ljud. Vad göra? Vågar jag testa att köra en maskin och se om det släpper helt? Det är en Electrolux som har ett antal år på nacken.
kan ju ligga en strumpa mellan trumma och balja annars är det nog trummlager
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.