1 515 läst ·
14 svar
2k läst
14 svar
Spisen sa Bzzzzz å sen dog den
jag har en 17 år gammal Bosch induktionshäll som dog nu
de e väl ingen ide' att försöka laga den så det blir till att investera i en ny
tar gärna tips på vilka som man ska akta sig för eller som är bra kvalite
tänkte hålla mig max upp till 6-7000 :- 60cm häll
de e väl ingen ide' att försöka laga den så det blir till att investera i en ny
tar gärna tips på vilka som man ska akta sig för eller som är bra kvalite
tänkte hålla mig max upp till 6-7000 :- 60cm häll
Kontrollera att du kan använda ugn och alla plattor samtidigt, skrivits en del om det på forumet.C cazet skrev:
Vissa spisar har en låg totaleffekt på plattorna. Bra om du har en klen enfas matning. Men frustrerande annars. Så kolla totaleffekten på plattorna. Det är mest bosch som har fått kritik. Men det finns säkerligen spisar med låg effekt från andra tillverkare.C cazet skrev:
OK men den gamla gick på 2 faser+N och det lär den nya som jag tänkt köpa göra oxåD Daniel 109 skrev:
Har du inte tillgång till trefas?
Matningen kvittar om spisen inte kan gå upp i effekt. Men om du bara har två faser måste du kanske begränsa effekten ändå.
Matningen kvittar om spisen inte kan gå upp i effekt. Men om du bara har två faser måste du kanske begränsa effekten ändå.
Frågan gäller en häll, inte en komplett spis med ugn. I princip alla hällar går på två faser. Kopplar man in den tredje fasen så används den inte till något, utan blir bara 'parkerad' på spisens anslutningsplint.D Daniel 109 skrev:
Just, mitt svar byggde på Wildsides inlägg som nämnde ugn. Men det var ju inte fallet för TS. Grundproblemet kvarstår dock.
Klicka här för att svara