Hej Jag har en Electrolux diskmaskin som är ca 2 år gammal. Plötsligt fick jag felkod ico och då fick jag tipset att jag bara ska dra ur sladden. Det enda som hände då var att jag fick en ny felkod som var i10 vilket jag tror betyder att den inte tar in vatten. Sätter jag på diskmaskinen brummar den bara. Det låter som den försöker tömma ut vatten.
Är det någon som vet vad som kan vara fel?
Är det någon som vet vad som kan vara fel?
Redigerat:
du verkar ha fler än ett fel
går pumpen är det överfyllnad
i10 är att den ej tar in vatten
det är inte otänkbart att maskinen i samband med vatten intag har överfyllt och då är det troligen pressostaten och eller nivåkammaren.
rengör nivåkammaren genom att spola varmvatten i slangen från pressostaten, torka ur vatten som står på bottenplattan som första åtgärd
det är inte otänkbart att maskinen i samband med vatten intag har överfyllt och då är det troligen pressostaten och eller nivåkammaren.
rengör nivåkammaren genom att spola varmvatten i slangen från pressostaten, torka ur vatten som står på bottenplattan som första åtgärd
Tackar för tips, mycket riktigt var det vatten i botten, det är borttorkat nu..electroluxaren skrev:du verkar ha fler än ett fel
För ett otränat öga, hur ser/sitter nivåkammaren? Går den plocka av och göra ren i diskhon, har nämligen inte tillgång till nån slang förutom i badrummet(annan byggnad) trökigt väder för att släpa ut hela maskinen
Körde och testade efter torkning av botten, resterande 7-8 maskinminuter som var kvar på spolprogrammet(12), de fungerade. Testar ett AUTO nu, min amatörmässiga gissing, nå mindre läckage som funnits en längre tid.
Får bli en till "operation" imorgon o se om de går lokalisera.
Får bli en till "operation" imorgon o se om de går lokalisera.