S sjoelund skrev:
Finns i princip inga underkläder som säger 60C. Till och med jeans märker de med 40...
Man tvättar de i 60 och de få som "faller ut" köper man aldrig mer.
Men jag har nog aldrig lyckats köpa underkläder som inte klarar av 60° i längden.

• Gilla
Gorbatjov och 3 till
  • Laddar…
H HerrApa skrev:
Bör jag undvika de svenska maskinerna?
Om man äger eller kan köpa en fungerande "Sverigetvätt" tycker jag att man ska göra det även om de börjar vara gamla nu då de fyllt 10.

• Gilla
Gorbatjov och 1 till
  • Laddar…
H
S sjoelund skrev:
Finns i princip inga underkläder som säger 60C. Till och med jeans märker de med 40...
Ja, jag vet att det inte är lätt att få tag i underkläder som kan tvättas i 60 grader.

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
P
S sjoelund skrev:
Har en hel del barnkläder från typ HM där trycket bara är plast i kläderna. Smälter i 60C och det är kalsonger man inte vill tvätta i 40... Så alla kläder klarar inte 60.
använder inte kläder av dålig kvalitet som tillverkas i asien men jag är iof inte förvånad

P
F fribygg skrev:
Om man äger eller kan köpa en fungerande "Sverigetvätt" tycker jag att man ska göra det även om de börjar vara gamla nu då de fyllt 10.
tom mer än 10 då den sista svenska maskinen rullade ut tidigt 2012

P
H HEM2121 skrev:
Ja, jag vet att det inte är lätt att få tag i underkläder som kan tvättas i 60 grader.
det är för at menigheten gillar kvarvarande bakterier

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
H
electroluxaren skrev:
det är för at menigheten gillar kvarvarande bakterier
Det skulle vara för den skull då.😂😂

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
H
electroluxaren skrev:
använder inte kläder av dålig kvalitet som tillverkas i asien men jag är iof inte förvånad
Beställarna ska ha fram så billiga kläder från fabrikerna som möjligt för att väldigt många konsumenten är inte beredd att betala för kvalitet. I själva verket blir det oftast dyrare i längden. Bra kvalitet håller flera gånger längre än de billigare plaggen, gäller både färg, tyg och passform. Undantag en del modeplagg som är både har dålig kvalitet och är dyra. Man får hålla sig till märken som man vet av erfarenhet har hög kvalitet.

• Gilla
Gorbatjov och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.