Hej! Jag tog av höljet av microvågsugnen jag köpte begagnad för att göra ren den ordentligt. Väl under"huven" så föll fästet på kabeln på bild i småbitar trots att jag knappt kom åt den- det ser även väldigt bränt ut runt omkring. Finns det reservdelar till detta eller är det bara att skicka den på tippen?
Tack på förhand!
Tack på förhand!
det är som yänkarna säger dont fix it if isnt broke!
nu är det trasigt så nu går det att fixa
det är ju en ny sladd du behöver men om den finns som reservdel vete ju gudarna
utseendet påminner om en anderson och är det knappt försvarbart att laga.
OBH brandar ju allt och de har tom stekjärn som bränner vid vatten..
Precis vad jag tänker ang reservdelen! Kan ju iofs konakta OBH och fråga men tvivlar starkt på att det finns tillgängligt. Stekjärn som bränner vid vatten?electroluxaren skrev:det är som yänkarna säger dont fix it if isnt broke!
Ja jag misstänkte det också! Tack! Jo jag har funderat på det men har en annan utan grillfunktion som känns rimligare att använda då!Dan1891 skrev:
Det ser ju ut att vara en vanlig krimpt kontakt av standardformat. Dra loss den från dess motsvarande del och kolla om du kan hitta en motsvarande, krimpa på den.
https://www.biltema.se/bil---mc/els...latstiftshylsa-075---15-mm2-10-st--2000041121
Men tänk på att gör du fel finns det liten risk för brand. Men en micro ska man inte köra oövervakad, säkert slocknar det själv om man drar ut sladden... Se bara till den inte kommer i kontakt med nåt annat.
https://www.biltema.se/bil---mc/els...latstiftshylsa-075---15-mm2-10-st--2000041121
Men tänk på att gör du fel finns det liten risk för brand. Men en micro ska man inte köra oövervakad, säkert slocknar det själv om man drar ut sladden... Se bara till den inte kommer i kontakt med nåt annat.
flatstifts hylsan måste vara av stål och inte förtent mässingJ JohanLun skrev:Det ser ju ut att vara en vanlig krimpt kontakt av standardformat. Dra loss den från dess motsvarande del och kolla om du kan hitta en motsvarande, krimpa på den.
[länk]
Tack så mycket! Det ska jag göraJ JohanLun skrev:Det ser ju ut att vara en vanlig krimpt kontakt av standardformat. Dra loss den från dess motsvarande del och kolla om du kan hitta en motsvarande, krimpa på den.
[länk]
Tack så mycket! Det ska jag testa! Då behöver jag en värmebeständig kabelsko också? Har du nåt tips?(de jag hitter verkar vara av plast.)J JohanLun skrev:Det ser ju ut att vara en vanlig krimpt kontakt av standardformat. Dra loss den från dess motsvarande del och kolla om du kan hitta en motsvarande, krimpa på den.
[länk]
Låter rimligt!
hylsskydden kan du strunta i är ju ingen där och pillar normalt ändåV Viealive skrev:
silkonkabel är ju bra
titta på skroten i en gammal spis och klipp bort en bit