4 542 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Hur öppna frontplåt på Cylinda tvättmaskin FT46
Nålfällan sitter fast. Locket är löst. Insatsen omöjlig att få ut. Gängorna har nog blivit skadade, så jag byter hela pumpen.
Jag har lossat en skruv vid tvättmedelsfacket, men den håller ju bara "instrumentpanelen". Själva fronten verkar sitta med
clips på var sida. Jag har lättat på dem. Nu till FRÅGAN: sitter det några skruvar underifrån genom botten längst ner?
Någon som vet?
Jag har lossat en skruv vid tvättmedelsfacket, men den håller ju bara "instrumentpanelen". Själva fronten verkar sitta med
clips på var sida. Jag har lättat på dem. Nu till FRÅGAN: sitter det några skruvar underifrån genom botten längst ner?
Någon som vet?
du har skruven bakom tvättmedelsfacket nere höger torx20
dessutom två torx20 i underkant på fronten, lyft ut fronten lite i underkant och ta bort tar ungefär 18 sekunder
nålfällan får du ut genom att använda en 90 vinklad tång och ev en platt skruvmejsel
max 30s jobb
ev en ny insats för en hundring
dessutom två torx20 i underkant på fronten, lyft ut fronten lite i underkant och ta bort tar ungefär 18 sekunder
nålfällan får du ut genom att använda en 90 vinklad tång och ev en platt skruvmejsel
max 30s jobb
ev en ny insats för en hundring
Tack för svar. Nej finns ingen skruv nere till höger. Till vänster finns torx20 horisontellt som håller "instrumentpanelen" och till höger finns 3 hål horisontellt för styrtappar till lådan. Instrumentpanelen skall väl inte lossas?electroluxaren skrev:
Nålfälllan inte öppnad på länge och går inte att rubba. Har försökt bryta sönder den, men den är seg.
Har jag uppfattat rätt att jag måste tippa maskinen för att lossa i nederkant? Jag måste lossa el-,vatten- och avloppsanslutningarna isåfall.
Maskinen: WM50 9203280. Serienummer:040810450349
skruven till höger sitter djuptÖ öbotoo skrev:Tack för svar. Nej finns ingen skruv nere till höger. Till vänster finns torx20 horisontellt som håller "instrumentpanelen" och till höger finns 3 hål horisontellt för styrtappar till lådan. Instrumentpanelen skall väl inte lossas?
Nålfälllan inte öppnad på länge och går inte att rubba. Har försökt bryta sönder den, men den är seg.
Har jag uppfattat rätt att jag måste tippa maskinen för att lossa i nederkant? Jag måste lossa el-,vatten- och avloppsanslutningarna isåfall.
Maskinen: WM50 9203280. Serienummer:040810450349
instrumentpanelen skall sitta kvar
du får luta maskinen lite för att nå skruvarna de sitter lite snett inåt
du behöver normalt sett inte lossa el eller vatten
Tack Electroluxaren. Fronten borta, blir ny pump. Tog lite mer än 18+30 sekunder med fastrostade skruvar och totalt ihopkalkat nålfilter.electroluxaren skrev:
Electroluxaren. OK med en fråga till? Den vänstra klenare slangen från pumpen upp under trumman är full med klägg. Vad har den för funktion?electroluxaren skrev:
Om jag rensar, rädd för att trycka upp skiten. Lite grinigt att ta bort slangen.
Funderar på hur många sekunder det kan ta?
Klicka här för att svara