Hej, har en Husqvarna diskmaskin QB6147 som fel larmar med kod 11, vilket innebär ”fylls ej med vatten” men jag hörde hur det fylldes på, nästa felkod därefter är 30, vilket innebär att ” översvämningsskyddet är akiverat”, det blir fullt i bottentråget. Startar om maskinen och den pumpar ur vattnet så det blir tomt igen. Har kollar slangar o tagit isär både tilloppslang o avloppslang, inget konstigt där, vad kan vara fel?
 
  • Datorskärm som visar en felkodsguide för diskmaskin med instruktioner för olika problem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruvade bort sockelplåten och där fanns det vatten i baljan, torkade bort det så problemet med felkod 11 kvarstår ang inkommande vatten, och nej , slangen är ej klämd…hjälp !
 
P
Daydreamer Daydreamer skrev:
Skruvade bort sockelplåten och där fanns det vatten i baljan, torkade bort det så problemet med felkod 11 kvarstår ang inkommande vatten, och nej , slangen är ej klämd…hjälp !
tyvärr brukar det vara kretskortet i dessa fall
den känner inte av att det kommer in vatten då skall den stänga av efter en viss tid men det gör inte din för att kretskortet är kajko, utan fortsätter att fylla innan översvämningsskyddet slår till
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Tack för svar, electroluxaren ! Är det lönt att ringa elux service imorrn för byte av kretskort, eller rek du ny maskin?
 
P
maskinen har funnits på marknader mindre än 5 år så om du har garanti`?

2300.- för kretskort + hur mycket som helst för en tekniker , njae det tycker jag inte att det är värt . nästa vecka nytt fel...

men kör dom på fast pris 1950.- så varför inte

spring annars och köp en siemens/bosch på ikea
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
maskinen har funnits på marknader mindre än 5 år så om du har garanti`?

2300.- för kretskort + hur mycket som helst för en tekniker , njae det tycker jag inte att det är värt . nästa vecka nytt fel...

men kör dom på fast pris 1950.- så varför inte

spring annars och köp en siemens/bosch på ikea
Hej, just det, garantin !! Trodde det var 1år som vanligt men såg att det var 5år bra. Servly var här o fixade den, det var nån sensor som inte kände av vattentillförseln, så nu äre fixat !!
Tack Electroluxaren, du har alltid nåt vettigt att komma med !!
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.