1 598 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Vad ska man förvara i?
Lustig fråga (osäker på om jag valde rätt delforum) kanske..
Men vi har en frysbox med några "hängande trådkorgar" som funkar bra att lägga/förvaa varor i.. men det är inte det lättaste i världen att nå ner till de saker man förvarar under.. nere i själva boxen..
..så min fråga är, vad kan man använda för att göra det lättare att komma åt?
Funderade på en tygkasse, skulle den hålla? Lätt att fylla med saker, lätt att lyfta upp..
Andra tips?
MVH Kort-i-rocken-Sandra

Men vi har en frysbox med några "hängande trådkorgar" som funkar bra att lägga/förvaa varor i.. men det är inte det lättaste i världen att nå ner till de saker man förvarar under.. nere i själva boxen..
..så min fråga är, vad kan man använda för att göra det lättare att komma åt?
Funderade på en tygkasse, skulle den hålla? Lätt att fylla med saker, lätt att lyfta upp..
Andra tips?
MVH Kort-i-rocken-Sandra
Jag kör med flergångskassar från jula som är står på botten v boxen. På varje kasse har jag fäst en flärp där det står vad som är i den. En kasse per köttslag, en frö grönsaker och en för sånt som är färdigt att ätas.
Kassarna kostar under 10:- styck och håller för kyla. Tidigare hade jag hårda plastbackar men de sprack lätt och det blev för mycket dödvolym med dem. Kassarna är lätta att mosa ihop om någon är halvfull.
Kassarna kostar under 10:- styck och håller för kyla. Tidigare hade jag hårda plastbackar men de sprack lätt och det blev för mycket dödvolym med dem. Kassarna är lätta att mosa ihop om någon är halvfull.
Det är därför det är en bra vana att göra en rejäl avfrostning per år, även om det är "självavfrostande" grejer, då kan man rensa ut allt gammal skräp samtidigt. Helst en kall vinterdag så man kan skicka ut grejerna på altanen.toolman77 skrev:
Det är därför man måste komma åt grejerna i botten ju!toolman77 skrev:
Angående julakassar, bra tips
Klicka här för att svara