8 610 läst ·
15 svar
9k läst
15 svar
Grundig kylskåp från 2016 trasigt men vad har hänt? (se bild)
Medlem
· Västmanlands län
· 28 inlägg
Slutade kyla för några dagar sen trots att kompressor går konstant.
Någon slags damm (rost?) täcker hela undre delen.
Nu när jag kopplar in det så går kompressorn bara en liten stund och slår sedan av.
Osäker om det finns någon reklamationsrätt eller garanti kvar då det är 2år och 4 månader.
Någon som känner igen felet?
Kan det vara fläkten?
Nu när jag kopplar in det så går kompressorn bara en liten stund och slår sedan av.
Osäker om det finns någon reklamationsrätt eller garanti kvar då det är 2år och 4 månader.
Kan det vara fläkten?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har exakt samma fel i min kyl från Grundig. Mitt har dock inte gått sådär långt men det är bara en tidsfråga. Håller på med ett garantiärende nu så förhoppningsvis hinner det bli löst innan det blir som i ditt fall.K Kaffetobbe skrev:Slutade kyla för några dagar sen trots att kompressor går konstant.
Kan det vara fläkten?
[bild]
Gjorde en tråd om det tidigare som du kan kolla i:
https://www.byggahus.se/forum/threa...yl-nagon-som-har-en-aning-vad-det-aer.333909/
Du borde iallafall kunna få det utbytt om du har garanti kvar på det. Problemet beror på att förångarrören är byggda i något icke rostfritt material och börjar därför nästan omgående rosta när produkten börjar användas efter fabriken och till slut så rostar det hål i rören och man tappar funktionen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 227 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 227 inlägg
Rätt att reklamera har man i 3 år.
Här är en tråd om brunt pulver i kylskåp: https://www.byggahus.se/forum/threa...yl-nagon-som-har-en-aning-vad-det-aer.333909/
Tillägg:
2:a på det
Här är en tråd om brunt pulver i kylskåp: https://www.byggahus.se/forum/threa...yl-nagon-som-har-en-aning-vad-det-aer.333909/
Tillägg:
2:a på det
Medlem
· Västmanlands län
· 28 inlägg
Testa att kontakta Grundig direkt och kolla med dom. I mitt fall så öppnade dom upp ett garantiärende och sen ville dom att jag skulle vända mig till butiken där det är köpt så att dom kunde ta det vidare.K Kaffetobbe skrev:
Dom gör själva inga utbyten direkt till privatperson utan det måste gå via butik. (Det var iallafall informationen jag fick för ett par veckor sedan).
Medlem
· Västmanlands län
· 28 inlägg
Nu har det löst sig med kylskåpet.
Kontaktade Grundig som bad mig skicka bilder på skåp, skylt samt kvitto.
Mediamarkt kontaktade mig inom en timma och bad mig komma in till butiken vilket jag gjorde.
Tyvärr hade dom inget kylskåp av intresse inne och jag fick ett presentkort som jag kan använda i butik eller online (gick väldigt smidigt).
Det verkar som Cylinda, Sharp och Gorenje också tillverkas i samma fabrik som Grundig.
Någon som vet om Cylinda har löst problemet på sina nyare kylskåp?
Ute efter ett stort skåp (+370L A++) med belysning från sidorna (bara Cylinda som har det på Mediamarkt).
Kontaktade Grundig som bad mig skicka bilder på skåp, skylt samt kvitto.
Mediamarkt kontaktade mig inom en timma och bad mig komma in till butiken vilket jag gjorde.
Tyvärr hade dom inget kylskåp av intresse inne och jag fick ett presentkort som jag kan använda i butik eller online (gick väldigt smidigt).
Det verkar som Cylinda, Sharp och Gorenje också tillverkas i samma fabrik som Grundig.
Någon som vet om Cylinda har löst problemet på sina nyare kylskåp?
Ute efter ett stort skåp (+370L A++) med belysning från sidorna (bara Cylinda som har det på Mediamarkt).
Medlem
· Västmanlands län
· 28 inlägg