2 402 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Miele frys låter
Hej! Har en frys från Miele som har börjat låta. Vet inte riktigt när, men jag tror det har smugit sig på successivt. Jag tycker det låter som att ett lager i fläkten är boven. Den tystnar ibland för att sedan starta. När jag öppnar dörren så slutar det.
Kan man göra något åt detta själv eller är det en tekniker som behöver ut? Skåpet är sju år gammalt.
Mvh
Kan man göra något åt detta själv eller är det en tekniker som behöver ut? Skåpet är sju år gammalt.
Mvh
Testa att tömma frysen och låta den vara avstängd ett dygn eller två. Det kan ha byggt upp is vid fläkten som avfrostningen inte får bort. Min extrafrys i källaren drabbades av det, en rejäl avfrostning löste allt.S snowballtwo skrev:Hej! Har en frys från Miele som har börjat låta. Vet inte riktigt när, men jag tror det har smugit sig på successivt. Jag tycker det låter som att ett lager i fläkten är boven. Den tystnar ibland för att sedan starta. När jag öppnar dörren så slutar det.
Mvh
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
lagren i dessa fläktar brukar inte låta utan fläkten bara stannar med ojämn temp som följd.S snowballtwo skrev:Hej! Har en frys från Miele som har börjat låta. Vet inte riktigt när, men jag tror det har smugit sig på successivt. Jag tycker det låter som att ett lager i fläkten är boven. Den tystnar ibland för att sedan starta. När jag öppnar dörren så slutar det.
Mvh
rätt lätt att byta denna fläkt om det behövs
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden