Hej!

Har lite problem med denna kombinerade kyl/frys igen. Denna gång är det kylen som är problemet, temperaturen.
Har satt tempen på högsta möjliga på displayen , plus 8 men det blir för kallt i kylen, runt plus 4 grader så jag antar det är tempgivaren som strular? Hittar den inte i online katalogen, har den blivit ersatt?
Någon som vet?
PNC nummret är
92503383902

//Per

P
R Rydde1 skrev:
Hej!

Har lite problem med denna kombinerade kyl/frys igen. Denna gång är det kylen som är problemet, temperaturen.
Har satt tempen på högsta möjliga på displayen , plus 8 men det blir för kallt i kylen, runt plus 4 grader så jag antar det är tempgivaren som strular? Hittar den inte i online katalogen, har den blivit ersatt?
Någon som vet?
PNC nummret är
92503383902

//Per
enligt electrolux är den inte reparabel då den är tejpad på förångarröret som är ingjutit i isoleringen.

det första att göra är ju att kolla om en nollställning hjälper dvs ta ur kontakten ur väggen.
detta kan hjälpa om växelventilen ej slår över och den kyler kylen istf frysen.

ett mycket tänkbart fel är köldmedelsbrist, då kyls inte sensorn och elektroniken tror att det är för varmt i skåpet.
ofta är då skåpen skrot

• Gilla
Rydde1
  • Laddar…
Återkoppling. Nollställt med urdragen kontakt, det hjälpte ej så jag får väl leva med en för kall kyl tills skåpet pajar.

plus 4 grader i kylen är ju bra temperatur då håller maten längre
annars kan du testa med att sätta ett tidur i eluttaget till kylen och bryta strömmen en halvtimme ibland

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.