1 276 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Husqvarna/ Electrolux QRT 4650X
Hej!
Har lite problem med denna kombinerade kyl/frys igen. Denna gång är det kylen som är problemet, temperaturen.
Har satt tempen på högsta möjliga på displayen , plus 8 men det blir för kallt i kylen, runt plus 4 grader så jag antar det är tempgivaren som strular? Hittar den inte i online katalogen, har den blivit ersatt?
Någon som vet?
PNC nummret är
92503383902
//Per
Har lite problem med denna kombinerade kyl/frys igen. Denna gång är det kylen som är problemet, temperaturen.
Har satt tempen på högsta möjliga på displayen , plus 8 men det blir för kallt i kylen, runt plus 4 grader så jag antar det är tempgivaren som strular? Hittar den inte i online katalogen, har den blivit ersatt?
Någon som vet?
PNC nummret är
92503383902
//Per
enligt electrolux är den inte reparabel då den är tejpad på förångarröret som är ingjutit i isoleringen.R Rydde1 skrev:Hej!
Någon som vet?
PNC nummret är
92503383902
//Per
det första att göra är ju att kolla om en nollställning hjälper dvs ta ur kontakten ur väggen.
detta kan hjälpa om växelventilen ej slår över och den kyler kylen istf frysen.
ett mycket tänkbart fel är köldmedelsbrist, då kyls inte sensorn och elektroniken tror att det är för varmt i skåpet.
ofta är då skåpen skrot
Klicka här för att svara