Byggahus.se
Hej.

Jag har beställt ett larm från England - Powermax, Visonic. Läste in mig jättemycket på detta trodde jag. Nu när det kom idag såg jag vad jag hade glömt kolla.
England har andra telejack än vad vi har. Hur gör man nu då??????
Är det kanske bra till att byta till ett svenskt eller?

Jag har läst att folk på forumet har beställt larm från England, så jag undrar hur gjorde Ni?

Hoppas verkligen på hjälp, man känner sig lite smått korkad när sånt upptäcks.

Tack på förhand.

Lite lurigt, jag beställde också från England men min passade, nu var det ett tag sedan så jag kommer inte ihåg om jag sa nått före eller inte. Men det är väl "bara" strömadaptern som inte passar, och om du känner någon elektriker eller kan själv (på ett säkert sätt) så kan du ju byta stickpropp då England också har samma Volt som vi har. Läs på adaptern först så det står 230V på den...

• Gilla
GordonBoyd
  • Laddar…
Kollade precis och transformatorn är en 230V --> 9A 1000mA

Telejack är bara att byta till svenskt finn på clasan eller jula och kostar inte många kronor. Om transformatorn har andra stickproppar så kan man även där köpa till en annan adapter likaså på clasan eller jula alt leta på ebay för struntsummor.

Jag är också ut efter en Powermax system och undrade från vilka företag i England har ni beställt larm ifrån ?

Jag köpte från detta företag http://www.wi5alarms.com/ , de har inte allt "framme" men de kan få tag i allt vad visonic har att erbjuda så det är bara att fråga.
Sök annars på http://www.ebay.co.uk

Sök annars i detta forum också så finns det mer info också.

Redigerat:
Tja

har ni köpt Power max eller Power max + ?

om någon köpt + med kamerna skulle jag gärna villa veta vad dom tyckte om dom (bild kvalitet och räckvid)

/chali

Jag har precis beställt ett system från

http://www.securitywarehouse.co.uk/

De har mkt billig frakt.
1 x Powemax Plus Wireless Control Panel
1 x MCS 710 Wireless External Siren
2 x Wireless Pet tolerant PIR motion detectors
1 x Wireless Door Contact
2 x Keyfobs

Inkl frakt och moms för 209 Pund, dvs ca 2500 SEK ! ! !

Jag missade att jag var tvungen att ha ett verifierat Paypal-konto så beställningen skickades aldrig. Jag fick tillbaka mina pengar på kreditkontot och har nu skapat ett verifierat Paypal-kontot och skickat in beställningen igen. De har nu skickat mitt larm och jag väntar förväntansfullt på larmet.

Det som var bra med detta var att Paypal växlar allt till dollarn och under denna tid så hann dollarn gå upp i kurs och jag fick tillbaka 150 kr mer än vad jag betalade!

Grattis!

Vi har nu fått upp larmet och det fungerar bra. Prismässigt jag kan rekommendera inköp från England, om du vill ha hjälp/support så ska du inte köpa från detta företag. De ger bara support per email, de endast har en telefonsvarare som hänvisar till email.

Flikar in med något delvis OT, men då det nämns här om verifieringen av paypal så... Observera att det i dagsläget skickas ut massvis med spam om att man ska verifiera och bekräfta både dittan och dattan vad gäller paypal.
Själv märker jag det ganska väl då jag har en helt separat adress för sådant, men får spammen till en annan... =)

marre493 skrev:
Jag har precis beställt ett system från

[länk]

De har mkt billig frakt.
Fick du systemet levererat för frekvens 433,92mhz från UK?

larsosca skrev:
Fick du systemet levererat för frekvens 433,92mhz från UK?
Nej, det är 868 MHz.

marre493 skrev:
Det som var bra med detta var att Paypal växlar allt till dollarn och under denna tid så hann dollarn gå upp i kurs och jag fick tillbaka 150 kr mer än vad jag betalade!
Du ska aldrig låta paypal växla dollar till sek
Paypal tar ca 3% i avgift
Swedbank tar 1.5% i avgift
ICA Banken tar 0% i avgift.

När du ska betala välj conversion options och se till så det dras $ från ditt kort inget annat.

• Gilla
tabugman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.