S
STB: Så som andra påpekat är det enkelt att "gömma" kameror fullt synligt genom att sätta dem högt upp. Man lägger helt enkelt inte märke till dem om de inte avviker för mycket färgmässigt. Den av mina kameror som är mest diskret är en Axis ur P12-serien. Den är ca 2cm i diameter och kanske 3cm lång. Jag hade den monterad under takutsprånget som var betsat riktigt mörkt brunt. Hela
21 svar · 29,3k läst
·
tommib
tommib: Det är egentligen inte så komplicerat men förutsätter viss vana vid elektronik. Jag skulle nog ha provat att koppla ihop det men om det låter som grekiska kanske det är en lite onödigt brant inlärningskurva. Hinner tyvärr inte rita något färdigt schema för dig att använda just nu.
6 svar · 2,4k läst
A
Atom: [citat] Dom skickar allt hem. Och frakten är helt ok. Elfa ville ha 120 i frakt. Då dom saknar fysisk butik i Malmö. Hos dom övriga, hittade jag inte allt. Medan MICROKIT hade allt. Ska bygga termostat till NIBE 310. Att köpa är för dyrt. Då pumpen kan sluta fungera när som helst...
9 svar · 2,4k läst
M
MacMelmac: Protexus ringde upp och det visar sig (jag har inte läst på tillräckligt) att detektorerna hade den högre frekvensen, 868Mhz (kradborren har helt rätt!). Killen sa rakt ut om jag inte har haft problem så varför byta ut ett fungerande larmsystem? Det är inte dual-Channel kommunikation med detektorerna och ingen app, behöver jag det? Nä. Så hans råd var att köpa GSM enheten, köpa ett
4 svar · 1,1k läst
T
TechChad: [citat] Den centralenhet som jag tycker bäst om (troligen också för att jag jobbar mest med den) är SPCn. Den är enkel att komma igång med även för nybörjare. Men har du saker till Neon liggandes skulle jag köra på den, den blir troligen billigare också. Men jag skulle ha en TS100 som larmsändare. Vad menar du med att du måste köpa nya detektorer? Har du trådbundna detektorer så
19 svar · 3,3k läst
G
gråsten: Att fibern går ned är som sagt var också något man kan bevaka, förmodligen rätt enkelt med ping. Men att skåpet sabbas har en allvarligare innebörd. På elsidan larmar mitt system om strömmen faller bort i huset. Det kan ju vara en körd säkring så för att skilja på internt och externt bortfall har jag en kapacitiv krets gjord med en ombyggd fasenpenna som känner av
6 svar · 2,1k läst
L
Lars48: [citat] Håller fullständigt med dig. Eftersom mitt oerspektiv är mer än 2-3 år då tänkte jag satsa på friköpt larm och koppla den till berald utryckning Falk. Utryckning behöver vi bara när vi reser bort. Då känns det helt ok och betala för det när man är utomlands. falk iofs tar inte betalat för om det är larm vid inbrott. Tänke köpa Powermaster. Har beställt det för en
10 svar · 3,8k läst
H
Hemmagubben: Haha, dingdong är bra, hade jag bara insett att det jag tog kort på var två olika saker hade jag förstått det direkt, eller om jag typ hade läst vad det stod för siffror på "ding dongen" :)
17 svar · 3,3k läst
·
D
DMOL: Det har ju mest med att göra att ljud inte transporteras när rummen avskärmas av väggar och dörrar. Det fungerar säkert bättre i en stor lokal med öppna ytor. Ju fler sirener desto bättre, alla behöver ju inte vara inferno...
5 svar · 3,7k läst
B
barfotalasse: [citat] Delvis fel då båda erbjuder internetkoppling. Verisure också med en variant med kompletterande enhet som kommunicerar med huvudenheten vilket ju gör det svårare oskadliggöra larmet genom att slå sönder det. Mobilkommunikationen och larmets inbördes kommunikation kan naturligtvis störas ut och i det sammanhanget kan man ju fundera på om dessa båda är värda pengarna.
52 svar · 13,7k läst
B
bsba: Jo jag har installationsmanualen. Den säger 7890, men den svarar inte på den, 1234 är bara startkoden som man ändrar till sin egen
2 svar · 1,6k läst
C
chf74: Löste det ganska lätt. Bara plockade bort batteriet samt tog bort strömmen. Gick smärtfritt och ingen i grannskapet vaknade. :)
1 svar · 1,7k läst
tommib
tommib: Här är en manual. Mycket nöje :) För programmering krävs ett program som heter GS3100 Console, vet inte hur man ska få tag på det. Den kan vara programmerad på många olika sätt men jag vet inte vilket som skulle göra att det blir GSM fel. Pinkod kanske är inställt och den förväntar sig det?
13 svar · 2,4k läst
L
Lars48: Tack för svaren. Jag behövde just second opinion från experter.
3 svar · 1,3k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Sålänge du kan komma åt kommandosträngen till kameran för att hämta bild så kan den användas. Då det är bilder som uppdateras som visas i appen. Dock enklast med lite kändare fabrikat.
7 svar · 1,4k läst
P
Anonymiserad 22996: Somfys verkar ha inbyggd pir i kameran, samt att man kan kombinera det med magnet/vibrations kontakter m.m.
2 svar · 2,2k läst
Y
Yrrol: Nej inte inkasso. Min mor - ja. Det har varit ett rånförsök där en person med vapen försökte slå sönder rutan på dörren. En upplevelse vilket nog gör dom flesta nojjiga. Hör man dessutom att den utländska ligan kommer varje år till byn så, ja, då vill man skydda sig lite. Det gör väl inget att dom ser mig i sig genom rutan, men känner obehag när det plötsligt knackar på
6 svar · 1,6k läst
·
H
Hemmagubben: Upplever supporten som väldigt dålig. Nu var det ett tag sedan, så de kanske hade fullt upp i samband med släppet av produkten och problemen då. Det finns ju en androidapp, men jag har inte kunnat testa den sista tiden, för jag lyckas inte logga in på bridgen längre. Får bli ett snack med supporten längre fram, när jag hinner mecka med det. [citat]
4 svar · 1,8k läst
tommib
tommib: Ja, det är väldgt oförsiktigt av dem..... Om man googlar på t.ex. DLS5-INT.exe kan man ju inte undgå att hitta lite filer...
4 svar · 1,6k läst
D
DMOL: Tänkte bara säga att jag hjälpte en bekant att köpa in och installera ett system. Fungerade faktiskt rätt bra och jag kopplade in den även till portgrinden så man kan öppna och stänga för besökare som ringer på via displayen. Vet inte om det är någon som säljer i Sverige, men beställde från dist här i UK så man fick rätt firmware och inte hackad kines. Var inte stor
1 svar · 1,5k läst
D
dpurple: En fråga vad är skillnaden funkar 4911B i Sverige? eller är det 8911 WT som gäller här ?
0 svar · 632 läst
D
dpurple: [citat] Tack för fina tips!!! :-) funkar klockrent plockade bort dom två extra sektionerna och väntade så att sensorerna var redo nu funkar det.
13 svar · 1,1k läst
S
Schlbuditz: Jag beställde min från Amazon UK i somras, snabb leverans, inga som helst problem.
19 svar · 17,1k läst
Polacoloco
Polacoloco: Antar att en server måste ta emot larm, bilder och felmeddelanden och hantera dessa. Har själv powemaster 10 installerat av svenska alarm. Fick ge 17000kr för centralenhet en brandvarnare, 3 kameror, 4 magnetkontakter och en yttre siren med blixt. Och såklart en massa klistermärken och en skylt! Pröjsar ca en tusing om året för själva larmtjänsten med mobilapp. Inte billigt men väldigt
1 svar · 3,0k läst
P
para: Tack nu funkar det, så enkelt det kan vara... Har krånglat med detta sen i somras.
3 svar · 2,5k läst
S
StatusQuo: Tack alla för hjälpen, beställningen är lagd, kanske återkommer med lite fler frågor under uppsättningen :)
6 svar · 5,0k läst
·
S
Stadsbonden: När vi flyttade till hus beställde vi Securitas trådlösa larm. Helgen efter hade vi inbrott och larmet hade inte löst ut, de hade obehindrat gått förbi två deckare. Securitas reaktion på det här var "jaa, det var ju tråkigt...". De åkte ut med huvudet före och vi tog in en riktig larmfirma som installerade ett trådburet DSC-larm kopplat till Rapid (89:-/mån). Aldrig mer trådlösa
2 svar · 4,9k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Det framgår dåligt av manualen, men troligen handlar det om kapslingen. Hur hade du tänkt kapsla in dem? Jag känner inte till några utanpåliggande uttag för utomhusbruk som har plats för en puck.
1 svar · 2,5k läst
E
etompau: Ja den bör kunna fungera utan ett mellanrelä
6 svar · 872 läst
K
KjellTimell: [citat] Jag kan inte lova något, men jag tror det skall finnas en binding till OpenHAB som klarar Connexoon. Till OpenHAB finns även bindings mot KNX, Zwave och alla möjliga saker. Det är Communitybaserat och du kör OH på en RaspberryPi, i övrigt kostar inte programvaran. Du får googla själv :)
8 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.