Byggahus.se

Nyinstallation av DSC larm

1. Vikstri
    Medlem Nivå 1
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    8F68DAC8-94A3-4A11-982C-8AD59DF9B232.jpeg
    Hej!
    Jag har återställt och servat ett gammalt DSC 608 larm som jag haft liggandes hemma. Tidigare så användes larmet ihop med trådlösa sensorer som tyvärr givit upp helt och ligger sedan länge på tippen.. Nu är tanken att montera det helt basic / lokallarm med:

•1st Centralenhet DSC 608 Standard
    •1st Trådbunden MAP DSC PC5508Z
    •1st Trådbunden PIR Vanderbildt
    •1st Trådbunden Magnetkontakt NC
    •1st Larmsirén Vanderbildt

Nu till frågan gällande dom trådbunda larmsektionerna. Har sett fina videos på Youtube dock med DSC Neo när man kopplar in magneterna från Z1 & COM direkt in i kontakten utan motstånd? Vad gäller på detta och vad gör jag absolut enklast. Bifogar bilder på följande: Centralen innan den revs ur och gjordes rent. Centralen tom / samt MAP.

Håller denna tråd öppen för lite frågor
    Tack på förhand
    Viktor

2. OCDennis
    Allvetare Nivå 1
    Hej! Jag har själv ett i stort sett nytt DSC Power PC1616 även ett PC1565 som det ser ut som ni själv har.. ska försöka bifoga två sidor ur installationsanvisningen till 408/406:an.. Har ett gäng nya ”rörelsedetektorer” de flesta är väl fx40 har jag för mig.. någon 360⁰ också.. inom och utomhus siren.. sedan är nog det mesta trådlösa prylar.. ja.. GSM-sändare har jag ju oxå! Om du skulle behöva komplettera med något Å glöm inte 1000Ω motståndet parallellt med sirenen.. Mvh Dennis

• Laddar…
  3. Vikstri
    Medlem Nivå 1
    Tack för svar! Då jag till vardags arbetar på ett av Sveriges största säkerhetsbolag så är huset välskyddat med top noch larm i övrigt. Detta är mest som ett litet projekt vid sidan om

Vad jag kan se av instruktionen så kan jag ta bort reläkravet helt i sekvensen 013. Fråga. Hur görs detta i panelen utan LCD skärm? Någon som kan göra en enkel guide?

4. OCDennis
    Allvetare Nivå 1
    Om ingen snabb besserwisser orkar bry sig om ditt projekt så kan jag skicka, scanna/maila eller länka till alla dokument du behöver å mer.. hehe. Jasså.. Jo jag är själv fd. ”säkerhetstekniker” (väldigt bred titel det där hos vissa företag... låssmedsmästare, installation och service på passage, larm, cctv, porttele, skåp mm.) på ett företag som blev upp ”Nokat” tillslut.. Ja då är det kanske jag som ska höra med er om ni har någon gammal dvr å några hyfsade kameror liggande å dammar! Får aldrig samma bild med Wi-Fi.. (iofs. hade ett Sony ipala system med löjligt bra prestanda.. Men dom slantarna och prioriteringarna sitter jag inte på nu så) Haha.. letar även efter GSM och ”automation” moduler till ett Infinity prime system åt en äldre bekant!? Man måste chansa, ibland har man tur! Mvh Dennis

• Laddar…
  5. RilleRock
    Medlem · Nivå 11
    Hej Viktor,

Kan skicka över installations och handhavandemanual i pdf-format på messenger om du vill?

• Laddar…
  6. Vikstri
    Medlem Nivå 1
    Gör så :)

7. Vikstri
    Medlem Nivå 1
    Vi har gått över till Hybridlarm välutbyggt med viss automation. Väldigt smidigt! Men dessa larm är ju lite som en gammal Volvo , Bara går och går :-D Dock är det inget jag är speciellt hemma på att installera. /Viktor

dsc larm