2 476 läst ·
15 svar
2k läst
15 svar
Starta upp fd ägares dsc alexor, ej säker på kod?
Sida 1 av 2
Förra ägaren till vårt hus har installerat ett dsc alexor för ca 5 år sedan.
Han verkar dock själv tröttnat på att använda det och panelen har urladdad när vi flyttade in. Han använde larmbrickorna sa han och var inte helt säker på koden men gav oss två alternativ som han trodde det var.
Min fråga är om jag riskerar att starta ett larm om jag poppar i nya batterier i panelen och testar slå in koderna han föreslog? Kan man ”larma på” med fel kod så att säga eller är det riskfritt att laborera lite?
Om inte, någon som har tips på firma som kan nollställa och se över allt (stockholmsområdet)?
Han verkar dock själv tröttnat på att använda det och panelen har urladdad när vi flyttade in. Han använde larmbrickorna sa han och var inte helt säker på koden men gav oss två alternativ som han trodde det var.
Min fråga är om jag riskerar att starta ett larm om jag poppar i nya batterier i panelen och testar slå in koderna han föreslog? Kan man ”larma på” med fel kod så att säga eller är det riskfritt att laborera lite?
Om inte, någon som har tips på firma som kan nollställa och se över allt (stockholmsområdet)?
Jag vet inte vad som händer när du sätter i nya batterier men du måste väl testa, det är väl bara att ta ur dem igen i annat fall. Larm brukar inte funka så att de börjar tjuta för att man slår in fel kod. Det skulle kunna hända att nåt fel dyker upp när du startar upp larmet, typ en tappad konfiguration eller liknande, men knappast att det börjar tjuta.
Här är en länk till en manual där det står hur du nollställer allt och sätter upp allt från början.
https://cms.dsc.com/download.php?t=1&id=16699
Här är en länk till en manual där det står hur du nollställer allt och sätter upp allt från början.
https://cms.dsc.com/download.php?t=1&id=16699
Ta ur batterier ur utesirener och innesirener och ta på hörselkåpor om panelen tjuter och testa.
Produkter som diskuteras: "hörselkåpor"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Utesirenen sitter oåtkomligt. Behöver åtminstone en längre stege än vad jag har nu för att komma åt den
Hade hoppats på lugnande besked från någon med helkoll på mitt larm i stil med att det inte går att dra igång ett larm utan att först larma på med rätt kod
Hade hoppats på lugnande besked från någon med helkoll på mitt larm i stil med att det inte går att dra igång ett larm utan att först larma på med rätt kod
Tänkte att du ändå har det nere och kan dra ur stickpropp och koppla loss eventuellt batteri i centralenheten.
det jobbiga är om larmet skickar en ”LARM”-signal till sirenerna, dom lär tjuta även om centralenheten slås ut (strömlös eller kofot).
har dock inte koll på just ditt larm.
det jobbiga är om larmet skickar en ”LARM”-signal till sirenerna, dom lär tjuta även om centralenheten slås ut (strömlös eller kofot).
har dock inte koll på just ditt larm.
Hmm det borde ju inte räcka att dra ut stickproppen om ett larm väl utlösts? Rätt lätt knep för tjuvar isf.
Verkar kanske som jag får dra hit någon som har koll på grejerna
Är inte så rädd för att själva batteribytet ska utlösa larm utan mer att jag kommer lyckas larma på men inte av om min kod är fel
Verkar kanske som jag får dra hit någon som har koll på grejerna
Är inte så rädd för att själva batteribytet ska utlösa larm utan mer att jag kommer lyckas larma på men inte av om min kod är fel
Kan man inte larma av med larm brickorna ? ( Har inte erfarenhet av ditt larm, men jag kan både larma på och av med mina brickor ).
Är väl bara att byta batteri? Koden borde ju vara lagrad.
