MathiasS
MathiasS: [citat] Ok, ja, jag har bara kört med den på bilden - det funkade bra så jag hade ingen anledning att testa något annat. Ska kapa lite kakel senare med vinkelslipen - då ska jag se till att skaffa en slät skiva. Det som däremot gör underverk på flera sätt är vattenbesprutningen. Dels slipper man lägga rökridå i hela kvarteret och dels så tyckte jag att avverkningen gick bättre med
4 svar · 5,0k läst
KarlXII
KarlXII: Fresta mig inte. Efter ett par snitt med 80-tandarn lär väl Transkiten få gå på bakhjulen till närmsta Blåterförsäljare.
39 svar · 10,2k läst
snickarboden
snickarboden: Mnjaa... beroende på verktyg så är just det med skärpa o styrka två olika saker, t ex så har jag inte funnit nån jigg för att slipa svarvstål bra, där vill jag ha helt andra former än vad en enkel jigg kan ge och med en skärande egg på uppemot 15 mm's längd så spelar konkaviteten en rätt stor roll. En del stämjärn som jag använder för grövre arbeten i hårdare träslag har en
6 svar · 4,5k läst
S
styrman1: Hur kunde jag missa den??? Kan vi få den här raderad?
2 svar · 2,8k läst
T
Thor: Will do...... 8)
2 svar · 2,5k läst
T
2 svar · 2,5k läst
KarlXII
KarlXII: Vet ej, men den är inte unik. Bosch har en blå modell i sitt sortiment. Men ska jag komma med en gissning - Nej. Alla sladdlösa cirkelsågar jag testat har inte varit något att ha. Eftersom en bänksåg av sån här modell har stor klinga tror jag inte att den kommer att orka med så man blir nöjd.
1 svar · 2,2k läst
T
tiggre: är den inte till för att låsa klingan då du ska byta? min gick av, sätter numera en brädbit nere å lossar ;D
1 svar · 1,9k läst
M
M@ZE: BobTheBuilder : Välkommen till Tyresö :)
2 svar · 2,7k läst
M
maskinspec: Hitachi´s DS12DM 12V skruvdragare var rosa när den kom på kampanj första gången! Nu tror jag dock att den inte finns att få tag på längre.. men den maskinen var rosa iallafall.. är nog den enda rosa proffmaskinen jag sett.
10 svar · 2,5k läst
T
tiggre: har nog svaret på min fråga ;D http://www.diytools.co.uk/diy/Main/product-2.asp?iProductID=23735 http://www.powertoolsuk.co.uk/webcat/details.asp?ProductCode=DC410HA&ID=2318
1 svar · 3,5k läst
C
cy_berg: Tack för tipsen Classe! Jag hade tänkt slippa gräva för hand...vi har totalt ca. 160m2, som vi gräver i 2 omgångar eftersom vi bor i halva huset och renoverar halva. Att gräva för hand känns lite väl mastigt. Det var därför jag tänkte att man kunde ta in en kompaktlastare för att göra grovjobbet och sedan bara skeppa ut allt på en container i taget.
2 svar · 5,3k läst
Cricce
Cricce: :D Låter intressant, om man skulle vara bättre på att sälja grejer så skulle det gå att söka ::), men iofs så säljer ju Bosch sig självt ;D
1 svar · 1,7k läst
Jesca_j
Jesca_j: [citat] Vi använder det på jobbet till att rengöra superkänsliga pyttesmå glasrör som används vid proteinseparering. Damerna på jobbet brukar tvätta sina smycken i den också! :D
4 svar · 2,4k läst
Jesca_j
Jesca_j: Gör som jag har gjort istället! (Snikvariant). Ta några meter (5-10) isolering som ser ut som liggunderlag, rulla ihop till en rulle och sätt den runt kompressorn. I hålet som blir uppåt stoppar du ett paket Optiroc eller liknande! :D Funkar jättebra och eftersom spikpistolen förbrukar så lite luft så är det ingen risk att kompressorn blir överhettad! (Jag kör med 2-hästarn från
6 svar · 9,8k läst
mattiasp
mattiasp: Jag lyckas inte hitta någon uppgift om bredden på klammer i Gunnebos produktkatalog, men de har en del klammer för maskinspikning. Kolla http://www.gunnebofastening.se under produkter - bandad spik. För övrigt en lämplig sida att konsultera innan man köper spik/dyckert/klammerpistol från USA.
1 svar · 2,5k läst
J
Jeppson: Tack för tipsen......efter en del pill och fix går maskinen förvånansvärt bra...klipparen har stått still och utomhus i snart 5 år, och det gick åt en del 556 för att delarna skulle börja röra på sig igen ;D :P
4 svar · 7,9k läst
T
tiggre: precis lagt order hos toolsplus på en dewalt picka... har sen tidigare en dycketpicka som jag satt tak och lite panel i källaren med...
7 svar · 3,0k läst
N
Niq: Det verkar vara ganska vanligt på billiga maskiner att spånsugningen inte fungerar så bra. Jag brukar köpa billig maskin och dyra blad,klingor eller vad det nu skall vara
12 svar · 2,5k läst
N
Niq: Jag har en power craft trekantsslip och den fungerar hur bra som helst. Och är väldigt effektiv.
11 svar · 7,0k läst
slaskman
slaskman: Var hittar men en ogräsbrännare modell eldkastare ? Den skall gå att koppla till vanliga gasoltuber (model P), och gärna vara av den typ som kommuner använder. Hornbach har en för 250 spänn men den var inte jätte enkel att koppla till tuberna (tysk standard) då det krävdes särskilda lågtrycksregulatorer för att kunna köra den.
0 svar · 6,0k läst
Immobil
Immobil: [citat] 8) Absolut! ;)
3 svar · 2,3k läst
M
maskinspec: Många av dewalts kap/ger sågar är faktiskt identiska med elus. Men iallafall. Jag hade helt klart kört på en festo överhandsfräs, systemen dom har och tillbehören gör en klar fördel.
5 svar · 7,1k läst
U
unigas: Har kört lite wera, biltema osv. men som tidigare sagts så försvinner de oftast innan de blir dåliga. Ett annat problem är att man ibland lånar ut skruvdragaren och bits och när man får tillbaks dem så är bitset helt slut... för att få hållbarhet gäller det ju att undvika överhoppning på skruven. //Markus
16 svar · 17,6k läst
snickarboden
snickarboden: De har rea på Ekohallen i Hyllinge, Hultafors 60 cm's pass för 69:- Vet ej om det gäller på flera Ekohallar,oavsett vilket så är det ett suveränt vattenpass att ha med sig i lådan. /Kent (som givetvis köpte ett *s*)
0 svar · 2,7k läst
M
Mangelito: Vart hittar jag en lämplig slang? Befintlig är för kort. Finns kanske slang som är tänkt till andra sammanhang som fungerar...just nu står det tyvärr still i huvudet vart jag skall leta. Tacksam för tips.
0 svar · 3,1k läst
pappskallen
pappskallen: [citat] alla behöver en dewalt 707...... ;D ;D
8 svar · 4,5k läst
D
djpa: [citat] Det gäller att välja tillfällena då man "säljer in" köpen av elverktyg hemma. Altanen är ett gyllene sådant... ;)
10 svar · 5,2k läst
S
sae: Husqvarna 55 är den perfekta vedsågen , stark 50cc som klarar den grövsta veden . små dyra proffssågar är till för yrkeshuggare som kvistar mycket . Ps. En vass kedja gör halva jobbet , fila ofta. mvh/sae
17 svar · 12,8k läst
U
Ulf_RTCW: Köpte faktiskt Clas Ohlson bordet för ett tag sedan. Det fyller sin funktion väl med gersågen, har även ibland skruvat fast en bords pelarborr för att kunna jobba med garderobsdörrar och liknande. Konstruktionen av bordet har några svetsfogar som eventuellt kommer att släppa om man hanterar det våldsamt, men annars är det ett prisvärt hopfällbart sågbord.
3 svar · 3,9k läst
snickarboden
snickarboden: negativ tandning är när tänderna lutar bakåt. Mindre risk för "hugg" samt snällare mot arbetsstycket /Kent
5 svar · 4,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.