Tittade precis på Dewalten som Jula säljer för 1395, är det någon som vet vilken modell det är? Vilken kapacitet har batteriet och är det bara ett batteri? Priset verkar klart bra, men är det bara ett batteri så är inte priset lika imponerande!

/Johan

Tack Jocke, du har nog rätt. 1,3 Ah är inte mycket, då tror jag att det är bättre att lägga på 600 kr och köpa en Bosch med 2*2,0 Ah. Synd bara att man då inte får den "eleganta väskan" som ingår hos Bra verktyg ;)

/Johan

Oj, nu blev det otydligt!

Det var till DeWalten på Bra Verktyg som det ingick en "elegant väska". Jag tyckte mest att det lät fånigt, men en REJÄL väska kan ju alltid vara bra att ha!

/Johan

Vad är skillnaden på dom 2 blåa boscharna 12VE-2 & 12V ?

Är VE-2 en sån Heavy Duty som pallar att man kastar den i backen? ;D ;D

JockeR skrev:
Är VE-2 en sån Heavy Duty som pallar att man kastar den i backen?  ;D ;D
Jepp, men den väger bly. En 12-voltare väger 2,3 kilo tror jag. Sanlöst mycket.

Leif... skrev:
Även "standard duty" GSR 12 V skall klara en del misshandel enligt Bosch, Citat " Fullt funktionsduglig även efter 2 meters fall rätt ned i betongen tack vare nytt huskoncept"
Kolla in plastmärkningen så förstår du. "PC" i triangeln står för PolyCarbonat och är i princip okrossbart. Betydligt bättre än metall eftersom det inte bucklas eller deformeras. Samma plast användas även i proffskameror från Contax, Canon m.m..

Det verkar osannoligt att det är en DW 907 K som det länkades till tidigare i tråden som Jula har på rea just nu. Det står ju att dragaren i vanliga fall kostar 2395:- och om det är deras ordinarie pris på 907 K så är det väl snudd på ett fall för KO.

Zephir

Nån får åka in till Jula o kolla vilken modell det är ???

JockeR skrev:
Jag tror att det är samma dragare som denna: [länk]

Och här kan du tex se att det är 1.3Ah batteri. Jag tror bara att det är 1 batteri hos Jula också, annars skulle dom nog skylta med att det är 2....
Dessutom så är ju braverktyg.com billigare än Jula...trots att Julas pris är ett "extrapris"?

Jag kollade lite på Dewalts hemsida, och som det ser ut där så har dom två 12V-modeller med gult handtag (dvs utan svart gummifäste på handtaget) och de heter DW907K2 och DW907K2H. Den senare K2H verkar vara utrustad med 2.0Ah NiMH batterier, och det är enda skillnaden som jag kan hitta. På Dewalts hemsida står det oxå att båda kommer med 2 batterier...

Så det kanske är så att Jula har K2H modellen med 2.0Ah batterierna och därför är lite dyrare (och högre ordinare pris). ;)

/ J

http://62.146.25.231/products.asp?l...2&hierarchyID3=14&bucketid=&sid=1

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.