NY FRÅGA!!
Det står på DeWalts hemsida att det ska ingå 2 st bänkbultar till sågen, fick inte jag med iallafall. Vad ska man ha dem till??? Ska man ha dem när man sätter fast sågen på DeWalts sågbänk?? DeWalt 7023??? Eller följer det med speciella till den??

Den kan sitta kvar. Jag vet ej varför de gjort så att man sågar i den.

Guran1

transportskydd

vem har rätt då??

Jag vet inget om den svarta grejen. :-[

;D Men jag har en annan fråga angående DW 707 var kan man köpa den billigast och vad kostar den ???

M
Beror ju mycket på vart man bor också?

Du menar att priset skiljer så mycket i vårt avlånga land. :-*

Men du kan ju dra till mked ett pris i typ Norrköping / Linköping ;D

transportskydd ;)

priset på en 707 brukar ligga på 3500pix?

Så den svarta klossen ska bort alltså??

tja, den skadar ju inget... har personligen inte tagit bort den, mest pga lathet...

Upptäckte själv den svarta "klossen" först efter två veckors användning. Har varit lite fundersam till var alla svarta spån kommer i från, men upptäckte att det var klossen som man sågat i. Varje gång man ändrar vinkel så försvinner det en bit ;).

Angående priset på 707:an Bauhaus i V-ås tar 3995:- för sågen och 4795:- för sågen + en 12 v DeWalt skruvdragare (12v). Tycker att paketpriset 4795:- verkar rätt schysst.

Köpte min för ca 3800 kr på Bauhaus i Uppsala.

Den svarta grejen är en så kallad "zero clearance insert" Den är en säkerhetsgrej som skall förhindra att man sliter med små avsågade delar så att dessa fastnar uppe i klingskyddet och kilar fast sig. Om jag inte helt misstar mig står det att läsa i instruktionsboken. Den skall således inte monteras bort, lika litet som klingskyddet. Skruva genast tillbaka era svarta grejor. Slutligen vill jag föreslå att
-Om du inte vet det rätta svaret -Svara inte!

mattiasp skrev:
Den svarta grejen är en så kallad "zero clearance insert" Den är en säkerhetsgrej som skall förhindra att man sliter med små avsågade delar så att dessa fastnar uppe i klingskyddet och kilar fast sig. Om jag inte helt misstar mig står det att läsa i instruktionsboken. Den skall således inte monteras bort, lika litet som klingskyddet. Skruva genast tillbaka era svarta grejor. Slutligen vill jag föreslå att
-Om du inte vet det rätta svaret -Svara inte!
Bra svarat tycker jag...

Frågor som kvarstår torde väl i såfall vara:
1. Hur i helvete tänkte DeWalt?
2. Var köper man små svarta klossar när man sågat sönder dem totalt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.