Måste ta och köpa mig en skruvdragare, men frågan är vad jag ska köpa. Kommer förmodligen inte användas dagligen främst för småjobb i min bostad och lite ikeamöbler och så. Har varit runt och spanat och det verkar som om piserna ligger på 1000 kr och upp, men så gick jag in på

http://www.coop.se/CCMS/template9_1.asp?iSideID=4187&Fra=07-03-2005

Där jag hittade KELLEN
DrillCrafter18, 18 volt, NIMH-batteri 1200 Mah.
Pris: 399:-

Min fråga vad är det för fel på denna?

Jag vet inte om det är något fel på den från Coop. Men det jag skulle vilja tipsa dig om, vilket jag själv saknar, är att skaffa en skruvdragare med 2 batterier. På så vis blir du inte stående när ett batteri tar slut. Det är lika irriterade oavsett om du bor i hus eller bara gör småsaker i lägenhet om du inte kan göra klart det du håller på med för att batteriet tar slut. Sen hänger ofta själva kvaliten på dragaren ihop med priset.

Ni tror att man utan att skämas kan gå till Coop och köpa en billigare dragare då. Tack för tippset med batteriet.

Jag går och handlar och återkommer med recention. Tack

annars är Ferm på Jula en bra kandidat i lågprissegmentet. Den är dessutom blå så man får lite Bosch-känsla....

Återkom gärna med recention på Kellen-dragaren (själv har jag nyligen köpt en Makita 6337DWDE som jag hitintills är nöjd med). Men jag är lite sugen på Kellen vad gäller deras andra maskiner, så skruvdragaren kan säkert ge lite känningar på om det är något att ha... Det verkar i alla fall vara vettiga maskiner för "icke-proffs"...

Lycka till / Gladestone

MathiasS skrev:
annars är Ferm på Jula en bra kandidat i lågprissegmentet. Den är dessutom blå så man får lite Bosch-känsla....
Å andra sidan har Kellen gröna knappar, vilket påminner om Festool!!

Slog till igår och hittills nöjd det man kan önska är ett extra batteri eller möjlighet att koppla direkt till vägguttag. Det följer inte med allt för någna bits med det räcker helt klart för mig.

Hittills rekomenderar jag köp

Tii det priset kan du ju köpa en till???, då har du 2 batterier:)
/zajter

Oavsett prisklass kan jag rekommendera att alltid köpa två likadana skruvdragare. Oftare än man kanske tror behöver man både borra och skruva i samma moment, och då är det mycket tidspillan att byta. Två likadadan ger två batterier, och båda ger sällan upp samtidigt.
Laddning av ett batteri går relativt snabbt, och du har ju ändå alltid en maskin att leka med.

Håller med Uffe att det vore skönt att kunna borra med en maskin o skruva med nästa...men men...köpa 2 st blå bosch? Önskar jag hade råd med det :-/

Är det billigare maskiner så funkar det ju, men om man vill ha en kvalitetsmaskin så kostar det mer än det smakar att slippa borr-/bitsbytet..

Två maskiner låter tungt och utrymmeskrävande. Varför inte bara köpa ett försänknings kit från DeWalt med förborrning och försänkning på en sida och sedan bara vända den och där sitter ett bits... himla smidigt..

// Edit
Oftast om man skall förborra så är det inga jättedimensioner det handlar om...

Grundfilosofin är ju att verktyg aldrig kan vara för dyra (om man verkligen vill ha!) ;D
Alltså kan då inte heller två verktyg vara för dyrt!

Kvalitetsmaskiner är dyra, men det är också kvalitetsbatterier. Jag tycker det känns som om extrabatterier står för nästan 50% procent av verktygets kostnad, och då kännst det motiverat att köpa en komplett maskin.

Men visst, verktyg är inte för dyra men pengarna är för få.

Ser att vi har lämnat ursprungliga tråden, ber om ursäkt

En snabbchuck finns ju även på maskiner som kostar runt 1400.- de är ju dessutom relativt lätta som "skruvdragare"

Grön bosch eller AEG tex.

Jula säljer en DeWalt 12v för 1395:- just nu. Oförskämt billigt. Min Bosch 14,4v köpte jag på rea på K-Rauta för 1995:-. Det finns nästan alltid någon som har rea på "proffsmaskinerna" så runt 2000:- kommer man nog undan med för det mesta.

BTW, grymt nöjd med den blå. Men å andra sidan skulle jag nog bli nöjd med vilken som helst av "proffsmaskinerna". Det är högre klass helt enkelt, rakt igenom.

Den gamla gröna Boschen blev förborrningsmaskin och duger gott som det.

Zephir

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.