8 442 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
Bosch GSR 14,4 eller 18 volt?
Det är dags att köpa ny skruvdragare igen.
Har tittat på Bosch GSR 14,4-2-Li som verkar bra.
Nu såg jag att 18-voltaren kostar ungefär lika mycket på Seltmann.
De väger ungefär lika mycket (1,3 kg vs 1,4 kg).
Finns det nån fördel att köpa den ena framför den andra?
Har tittat på Bosch GSR 14,4-2-Li som verkar bra.
Nu såg jag att 18-voltaren kostar ungefär lika mycket på Seltmann.
De väger ungefär lika mycket (1,3 kg vs 1,4 kg).
Finns det nån fördel att köpa den ena framför den andra?
Jag skulle satsa på 18V, det gjorde jag och kompletterade med en naken sticksåg, kanonsmidigt på brädgården eller att ta med sig upp på taket för at grovkapa läkt eller råspont.
Gsr 18 är riktigt lätt och smidig men framförallt riktigt stark, inte lika vass som min makita 18v men inte långt ifrån
Gsr 18 är riktigt lätt och smidig men framförallt riktigt stark, inte lika vass som min makita 18v men inte långt ifrån
Det gäller att veta vilken av modellerna man jämför med. Jag kör själv med GSR 14.4 Li. Det finns många modeller av Bosch GSR 14.4 Li. Den jag har är ve-2-li proffessional, Den är starkare än alla GSR 18 voltarna från Bosch utom en.kirderf83 skrev:
--- Mats ---
Här är de specifika paketen som jag funderar på:
http://www.shop-seltmann.de/bosch-a...2-li-77-tlg-zubehoer-artikel-12816-0-292.aspx
och
http://www.shop-seltmann.de/bosch-a...2-li-77-tlg-zubehoer-artikel-12805-0-292.aspx
Lite överdimensionerad låda för några bits och borrar, men den kanske går att fylla med annat?
Var inne på 14,4-varianten, men sen såg jag att 18-voltaren faktiskt var billigare.
Finns det som sagt nån nackdel att välja 18-volt, med tanke på att vikten är rätt lika mellan maskinerna?
http://www.shop-seltmann.de/bosch-a...2-li-77-tlg-zubehoer-artikel-12816-0-292.aspx
och
http://www.shop-seltmann.de/bosch-a...2-li-77-tlg-zubehoer-artikel-12805-0-292.aspx
Lite överdimensionerad låda för några bits och borrar, men den kanske går att fylla med annat?
Var inne på 14,4-varianten, men sen såg jag att 18-voltaren faktiskt var billigare.
Finns det som sagt nån nackdel att välja 18-volt, med tanke på att vikten är rätt lika mellan maskinerna?
Den med två L-boxxar var slut, så jag beställde den här istället:
http://www.shop-seltmann.de/bosch-a...-2-li-zubehoer-l-box-artikel-19795-0-292.aspx
Det står att den innehåller den snabba laddaren (1860), men vi får väl se...
Tack för tipsen.
http://www.shop-seltmann.de/bosch-a...-2-li-zubehoer-l-box-artikel-19795-0-292.aspx
Det står att den innehåller den snabba laddaren (1860), men vi får väl se...
Tack för tipsen.
En uppdatering för framtida referens:
Självklart innehöll paketet laddaren 1820, bara så att ni vet.
Jag mejlade och påpekade det. Förhoppningsvis ändrar de texten på sidan.
Paketet kom idag. Nu blev jag plötsligt sugen på en GOP 250...
Självklart innehöll paketet laddaren 1820, bara så att ni vet.
Jag mejlade och påpekade det. Förhoppningsvis ändrar de texten på sidan.
Paketet kom idag. Nu blev jag plötsligt sugen på en GOP 250...
Redigerat:
Klicka här för att svara