Letar efter någonstans där man kan handla systainers. Inte Festools, utan "vanliga" från Tanos. Helst i butik i Göteborgsområdet, men i alla fall i Sverige...

Om man skall ha flera så är det ju prisvärt att handla från Tyskland, men om man skall ha en eller två så blir frakten lite dyr...

Det som jag är på jakt efter just nu är en 2:a med insats för vinkelslip. Eller bara insatsen och handla en Festool systainer...

Alla tips och förlag är välkomna.

/Stefan

Hej och välkommen! Har faktiskt aldrig hört talas om nån som säljer Tano-systainers i Sverige alls, men det kan det säkert finnas. Har handlat från tyska och engelska Ebay, och då har det varit billigare än svenska alternativ trots frakten.

Jag håller med Mr Handyman, det brukar bli billigare från tyskland och england även med frakt.

Paul-Staffanstorp
Min ÅF som jag köper bl.à Festoolmaskiner av beställde hem till mig...

En svart systainer med orange lås och insats till Fein multimastern...

Tror nog de flesta återförsäljare av Festoolmaskiner kan hjälpa till med detta...

Paul-Staffanstorp skrev:
En svart systainer med orange lås och insats till Fein multimastern...
Kostade? (mellan tummen och pekfingret)

Paul-Staffanstorp
Har för mig den landade på 5-600:- typ... Så det blev inte billigt...men jäkligt bra måste jag säga...

Enda nackdelen med Tanos egna Multimaster-insats är att maskinen inte får plats med sågbladet monterad. Det är ett mindre problem då jag har snabbfästet men ändå... Har för mig att Daniel_N här på forumet skurit någon centimeter från Feins egna insats till deras lådor och fått in den i Systainer.
Hade jag vetat att man inte kan få in Multimastern med bladet så hade jag gjort som Daniel_N istället för att köpa insatsen från Tanos.

Paul-Staffanstorp
Kan hålla med om att det är lite störigt och behöva ta loss det varenda gång för att sedan behöva sätta på det igen när den ska användas nästa gång men i övrigt gillar jag att där är lite bättre förvaring i lådan...

...och framförallt att jag kan stapla den tillsammans med mina andra maskiner när man ska släpa allting in och ut hos kunder...

End skrev:
Enda nackdelen med Tanos egna Multimaster-insats är att maskinen inte får plats med sågbladet monterad. Det är ett mindre problem då jag har snabbfästet men ändå... Har för mig att Daniel_N här på forumet skurit någon centimeter från Feins egna insats till deras lådor och fått in den i Systainer.
Hade jag vetat att man inte kan få in Multimastern med bladet så hade jag gjort som Daniel_N istället för att köpa insatsen från Tanos.
Det stämmer bra, funkade fint, men sen bytta jag till en sortainer att ha multimastern i, funkar också bra.

jag har min multimaster med blad i en sys 1 men jag får ha den på diagonalen och sen har jag inte fixat med bladen så dom ligger lösa men där är plats om man inte har för mycket blad och tillbehör.

Vad använder ni för blad som inte går plats? Maskin med blad monterat passar i min iaf sys1 t-loc. Kan det vara så att den nya systainern är lite större än den gamla?

Jag har T-loc, cirkelblad, slipsulorna och liknande går bra att stoppa in men inte med vanliga blad, typ denna:

multimaster-universal-e-cut-blade-6-35-02-151-02-0.jpg

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.