Jag har bara testat den andra märkena på mässor och dylikt men föredrar nog festoolen. Jag har en själv och en på jobbet de köpten 07 och har proffs plågats och är i skick som nya visar inga tendenser till att tröttna. Har även bytt till plugg it kontakter på alla andra handmaskiner super smidigt.

Samma med c12 köpte när de kom ut och har monterat 3 kök i veckan i snitt funkar prima de med inga ålderstecken alls.
 
Det ligger något i det ni skriver om kabelareor. I USA och andra 110VAC-land finns det olika Plugit-kablar med olika area (och kontaktdon) för olika Festoolmaskiner. Dessa kablar är olika nycklade, dvs Plugitkontakterna i maskinerna finns med två olika nycklingar för att möjliggöra att köra med en tunnare och smidigar kablar till slipmaskinerna jämfört med exempelvis sänksågarna.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.