Vi har behov av en spikpistol för panelspikning nu och senare för diverse arbeten då och då lite här och där.
Ibland kan den nog bli liggande oanvänd rätt länge. :blushing:
Det är ju skönt att slippa dra runt på slangar och kompressor men är gasen en färskvara och läker den ut om pistolen blir liggande?

Inget jag har märkt nåt av, eller sett nåt om på gasbehållarna.
Har en Hitachi NR90GR.

FredrikR skrev:
Inget jag har märkt nåt av, eller sett nåt om på gasbehållarna.
Har en Hitachi NR90GR.
Jag har hört att det för Paslode finns datum och hittade detta:
Paslode Bränslecell Gul och Rosa.
".. gasblandning av butan, propadiene, propylene samt butadiene"
"Lagringstid 18 månader efter tillverkningsdag."
http://www.verktygsimporten.se/index.php?location=swedish&page=4&katid=81&subid=83

Är det bara för att få sälja mer eller läcker gasen ut eller förstörs?

Jag ska kolla på behållarna när jag kommer hem, får återkomma i ärendet till kvällen. :)

Har en Paslode dyckert-picka och mina gasbehållare har ett utgångsdatum. Det jag har märkt är att "gammal" gas verkar svårare att få att antända, dvs fläkten brummar igång men inget händer då avtryckaren pressas ner. Man kan behöva att antal försök innan man lyckas - otroligt störigt!:@ Kan även vara så att detta uppträder i kombination med att jag inte fått tid att göra rent den på ett tag...:)

Kollade på Hitachibehållarna, såg inget datum på dom.

Bumpar upp en gammal tråd

Har en paslode dyckertpistol och behöver köpa nya gaspatroner, den lokala firman har gaspatroner till hitachi NT65 (med gult munstycke) så jag undrar om den gaspatronen fungerar med pasloden, har en från usa med beteckningen 902000 vilket verkar vara motsvarande europas IM65

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.