P
154091.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska utföra några enklare arbeten och vill ha en spikpistol när jag jobbar. Jag är ingen snåljåp!:D Men i detta fallet så vill jag ha en billigare och enklare eldriven spikpistol. Då jag kommer till en början använda den ganska lite. Behöver jag använda en spikpistol mer så köper jag en dyrare! Här är den som jag har kollat på. Är det ett Okej alternativ? Föreslå gärna andra pistoler i samma prisklass. Men i första hand har jag siktat in mig på denna. Skickar med en länk också! :thumbup: https://www.jula.se/catalog/verktyg...ska-haft-spikpistoler/spik-haftpistol-154091/

Tack på förhand! // VikStri.

Beror nog på vad du ska ha den till. Tror det var denna som en vän använde och den fungerade väl sisådär till att slå 14mm långa stift genom 2x6mm furu. Körde själv med en manuell CoCraft som klarade samma jobb utan problem.

Det får vara riktigt små grejer du ska pyssla med 16mm spik är inte så användbart.

P
Vad finns det för alternativ i samma prisklass? Denna pistol räcker för mig. Bara den fungerar. :thumbup:

Du bör nog tala om vad du ska göra om man ska veta om den klarar det?

P
Jag fick till svar av Jula att den precis utgått. Vad finns det för alternativ? I samma prisklass? 😃 Vill ha en med sladd.

P
Alternativ? 👍🏻🔨🔨😃

Det är säkert lättare att få hjälp om du svarar på frågan ovan - vad ska du använda den till?

P
Sätta lister och lite annat småpyssel. 👍🏻

Det ska va några riktigt små lister det.

• Gilla
1
  • Laddar…
När man sätter lister så vill iaf jag att spiken ska gå igenom gipsen och in i osbn eller regeln bakom. Det betyder att spikarna måste vara 30-50mm långa. Köp en pneumatisk dyckertpistol för 400:- på Biltema eller motsv.

• Gilla
1
  • Laddar…
Och framförallt vad du en gör, köp inte en kombo picka som tar både stift o klammer.
Blir nästan alltid ett fult märke i listen, när man skjuter spik efter det breda slagstiftet som skall klara av en klammer.

• Gilla
1
  • Laddar…
Jag köpte en Rapid en50 för några år sedan. Funkade ok men det fastnade dyckert och allt strulade. Blev ganska fula märken och den hade svårt att driva 45mm dyckert. Sålde den när projektet var klart.
Nyss köpte jag en kompressor och en dyckertpistol från CO. Vilken skillnad! Allt funkar mycket bättre.

Så mitt råd, köp inte en elektrisk. Hyr en med gas eller tryckluft om du inte behöver den någon längre period. Om du inte vill investera lite mer.

VikStri skrev:
Är denna ett alternativ? Till Meec pistolen? [länk]
Det är säkert ett alt till meecen, men som sagts ovan: ingen av dem är en bra idé till att lista!

/K

• Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.