3 224 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Festool Ts 55 Rebq problem
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Min Ts 55rebq har börjat bråka med mig. När jag sågat klart och släpper upp klingan så fastnar den ofta i nedsänkt läge, måste ta tag i bottenplattan och fysiskt trycka ner den för att klingan skall åka in igen.
Ringde till festool idag för att höra vad det kunde bero på, har nämligen för mig att jag läst på nätet för ett tag sedan att festool återkallat alla ts 55 r i USA
Han som svarade var rätt otrevlig och tyckte väl ungefär att det var jag som inte visste hur man använde sågen.
Jag har sågat med sänksåg i stort sett dagligen i 2 års tid, hade först en Makita, sen en Bosch och sen Festool, uppgraderade nyligen till TS 55 Rebq då jag blivit imponerad av några andra verktyg jag köpt från Festool.
Har också hört att kundservice ska vara en stark sida hos Festool?
Den attityd och de svar jag fick stämmer iaf inte in på den bild som andra gett.
Någon som vet mer om vad som kan vara fel?
Kanske går att åtgärda själv?
Ringde till festool idag för att höra vad det kunde bero på, har nämligen för mig att jag läst på nätet för ett tag sedan att festool återkallat alla ts 55 r i USA
Han som svarade var rätt otrevlig och tyckte väl ungefär att det var jag som inte visste hur man använde sågen.
Jag har sågat med sänksåg i stort sett dagligen i 2 års tid, hade först en Makita, sen en Bosch och sen Festool, uppgraderade nyligen till TS 55 Rebq då jag blivit imponerad av några andra verktyg jag köpt från Festool.
Den attityd och de svar jag fick stämmer iaf inte in på den bild som andra gett.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Är inte helt säker men har för mig att det blev en lagändring för just detta, är man auktoriserad av något företags produkter så kan man inte neka. Men helt hundra är jag inte för det ändras och petas i allt nuförtiden.
När började problemet? Har köpt REBQ för någon månad sen, inte använt så mycket än men blir orolig om problemet ska dyka upp i efterhand.hantverkare1 skrev:Min Ts 55rebq har börjat bråka med mig. När jag sågat klart och släpper upp klingan så fastnar den ofta i nedsänkt läge, måste ta tag i bottenplattan och fysiskt trycka ner den för att klingan skall åka in igen.
Någon som vet vad man ska kolla på för att se om problemet är åtgärdad eller om den bör skickas till Festool?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Det händer ju inte alltid, kanske 1 gång av 10.End skrev:
Märkte det första gången ungefär 1 vecka efter jag fått den. Då var det inte många snitt sågade så tänkte att det kanske ordnar sig med tiden. Sen har det kommit oftare och oftare fram till nu då det händer titt som tätt.
Är det den här återkallelsen i USA? https://www.festoolusa.com/service/recall/
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Det verkar så
Har också samma problem med min rebq. Riktigt irriterande, ibland i vissa lägen händer det hela tiden. Hur har det gått för er andra? Fick ni det fixat? Någon som vet exakt vad det beror på? Misstänker att det är den dynamiska klyvkniven som ställer till det.
Jag har snackat med Festool ett par gånger, alltid trevligt bemötande och de har hjälpt mig att fixa problemet. Jag ringde deras servicenummer och pratade med Kent och Christian (tror jag de hette).
Killen du pratade måste haft en dålig dag. Ring igen
Killen du pratade måste haft en dålig dag. Ring igen
Klicka här för att svara