16 706 läst ·
28 svar
17k läst
28 svar
Dewalt DCN690M2 Spikpistol!?
Jo, det har du rätt i. Men iom att det står dyckert på minst tre ställen i beskrivningen tänkte jag att de fått till en maskin som klarade både och. Jag får väl leva med att släpa fram kompressorn och och min lilla tryckluftsdrivna spikpistol när det är listdags. Sen jag skaffade DC618 har kompressorn uteslutande använts för att pumpa fot- och basketbollar 
Har kört lire mer tester nu med denna. Håller på att byta tak och kört halva nu. Lägger råspont och läktar med denna och har kört 80 m2 på två dagar och det har gått kanonbra. Laddat batteriet tre gånger och skjutit ca 1500 spik. 3 spikar har jag behövt slå till med hammaren för dom inte gått ner men det har berott att det va dåligt svar i underlaget.
Drar upp en halvgammal tråd igen... Är det någon som har spikat panel med denna pistolen? Finns det något panelskydd eller liknande som man kan sätta dit så man inte får märken från pistolen på panelen?
Denna blev vinnare i Powertool of the Year hos Toolstop. http://www.toolstop.co.uk/power-too...e=emailCampaign&utm_medium=email&utm_content=
Fusion F18 för "rak" dyckert/T-dyckert Fusion F15 för sned dyckert. De tycker jag funkar bra. Har dock varit tvungen att byta stiftet på
F18 2 ggr då polare har kört i för hårt material. (bl a provat fästa lister i betong...) Bägge gångerna fick jag detta fixat på garanti.
F18 2 ggr då polare har kört i för hårt material. (bl a provat fästa lister i betong...) Bägge gångerna fick jag detta fixat på garanti.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden