Är på jakt efter en rund borste att sätta i en skruvdragare.

Rund borste med skruvdragarfäste och mjuka borststrån, liknar en diskborste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har dock inte hittat någon att köpa i sverige, någon som har sett någonstans?

Alternativt en "vanlig" rund borste som man man kan borra hål i och sätta en skruv. Gärna lite mjukare borst, men typ diskborste skulle fungera.

Vad ska den användas till?

Jag har googlat en hel del redan och sett massa "gör din egen borste"-sidor, men en sådan guide är meningslös om jag inte vet var jag får tag i en borste att modifiera.

Googlar man t.ex. på "carpet upholstery rotary brush for drill" så kommer det upp borstar jag menar, men då från butiker utomlands såklart. Måste ju finnas att få tag i även här.

Jag har tänkt använda borsten till div. skrubbning när jag inte orkar stå och handgnugga.

Liknande måste funka perfekt för oss med mycket kalk i vattnet, duschväggarna kan vara helt hopplösa

Fälgborstar, toaborstar men även tipset om bilvårdsföretagen ovan och deras produkter fungerar.

Är skaftet för grovt eller fel kan man kapa av det.

Demmpa Demmpa skrev:
Eventuellt har Bollnäsbilvård, Waxdog & liknande bilvårdsföretag borstar till borrmaskin/polermaskin.

Har hittat följande sidor som säljer roterande borstar:
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]

Sök även efter tallriksborste, ”borste skurmaskin”
Borstarna från Chemicalguys var ju presis vad jag eftersökte, med tre olika hårdheter på borstarna. Men priset på 239kr plus frakt är kanske lite saftigt. Är inte bara lat, snål också. ;-)

Har dock hittat "Refill diskborste rund" från Oxo. Har redan hål där man kan sätta en skruv. 2 st för 99kr plus frakt hos John Wall.
Två vita rund refill-borsthuvuden för diskborste med synligt skruvhål i mitten.
Skapa konto

Men även "Refill Till diskborste i trä" från La droguerie écologique. 19kr (gratis frakt) hos Bodystore.
La Droguerie écologique trä diskborste-refill med gula borststrån.
Skapa konto

Frågan är hur bra dessa håller i skruvdragaren.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Den i trä lär inte vara några problem. Borra ett hål, i med en skruv i lämplig längd och lite muttrar/brickor så den sitter fast. Sen är den perfekt att fästa i borrmaskinen.

Har dock hittat "Refill diskborste rund" från Oxo. Har redan hål där man kan sätta en skruv. 2 st för 99kr plus frakt hos John Wall.

Har använt dessa till skruvdragaren. De fungerar perfekt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.