L Lungebo skrev:
Shit pommes!
Om det där är ditt ”bara det nödvändigaste att ha i huset”-kit blir jag lite nyfiken på hur verkstaden ser ut!
Jag undrar hur huset ser ut!

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Garaget/verkstan är fristående, snickarbyxorna hänger innanför källardörren.
I de har jag alltid tumstock, måttband, avbitare, polygrip, "målarkniv" & miniräknare.

Sen har jag även en kompakt mejselsats som klarar det mesta av det lilla :)

Redigerat:
I min "inne-verkstad" (egentligen mina arbetsbyxor i "fastighetsskötar-konfiguration) har jag prylar för att kunna byta en stickkontakt, sätta upp en tavla, öppna en vältejpad kartong osv. Helt enkelt det som krävs för att lösa små vardagssituationer. Det innebär (ficka för ficka):

Liten avbitare
Mejslar, spår och kryss
Multisax, liten Bessey
Förstoringsglas
Anteckningsblock
Miniräknare
Tumstock
Torpedvattenpass
Kniv, typ Mora
Brytbladskniv, 18 samt 9 mm
Pennor: 0,5 samt 2 mm blyertsstift, bläck resp tusch (skriver på alla underlag samt trycksatta dvs skriver "upponer"), permanent markers — fine point samt mejselspets, "djuphålspenna" eller vad det nu kan heta
Radergummi
Ritspenna för markering på metall samt startmarkering för borrning
Stor pincett (låter löjligt men har haft nytta av den ett stort antal gånger för att plocka upp saker som fallit ner i springor, hålla muttrar osv)
Ficklampa, Ledlenser P7
MDF-kvadrat, en bit MDF som är 75 x 75 mm, sex mm tjock. Helt (kontrollmätt) rätvinklig, används som en liten vinkelhake.

Med det här löser jag de flesta vardagsproblem, krävs hammare, skruvdragare, större mejslar, fasta nycklar e dyl får jag ta mig till verkstaden.

//Ronnie

• Gilla
Lungebo
  • Laddar…
Just nu rensar vi ut i campingbussen och då återupptäckte jag verktygsvagnen vi har haft med under alla semestrar i bussen. Ett hemmabygge med plats för verktyg, skruv och allt som behövs för smårenoveringar. Den står på hjul och har haft sin plats under en av sängarna. När bussen nu går i "pension" och blir fast förankrad kommer jag att använda verktygsvagnen som sybehörsvagn istället.

Jag skickar in en bild på verktygsvagnen, även om en hel del verktyg redan har fått sin nya plats.

Hemmabyggd verktygsvagn på hjul med öppen förvaring för skruv och verktyg, placerad på ett trägolv över en matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.