Om man vill ha verktyg som håller men inte har råd med Festitol och annan proffsutrusning vad rekommenderas då? Förstår att bra verktyg håller längst men det är en kostnads fråga och de behövs mer tillfälligt.
Eller makita. Jag kör på det då jag tycker Festool är för dyrt... Skämt å sido, det där beror ju helt på ens egna preferenser och värderingar. Skulle säga att Jula ger FLEST verktyg för pengarna då man måste köpa nya verktyg stup i kvarten och riskerar förstörelse av byggmaterial. På sikt blir det nog nästan lika dyrt.
Som svar på frågan om sällan använda verktyg så hyr jag eller lånar bra grejor, självklart lånar jag ut också.
Som svar på frågan om sällan använda verktyg så hyr jag eller lånar bra grejor, självklart lånar jag ut också.
Det var lite så jag tänkte nån sa JULA ovan och det är väl dit man får gå. Hade man pengar och var mer proffsigt lagt hade Festitol gärna innehafts. Men Makita är väl också dyra grejer?Fulkemisten skrev:
Eller makita. Jag kör på det då jag tycker Festool är för dyrt... Skämt å sido, det där beror ju helt på ens egna preferenser och värderingar. Skulle säga att Jula ger FLEST verktyg för pengarna då man måste köpa nya verktyg stup i kvarten och riskerar förstörelse av byggmaterial. På sikt blir det nog nästan lika dyrt.
Som svar på frågan om sällan använda verktyg så hyr jag eller lånar bra grejor, självklart lånar jag ut också.
Går det säga hur sämre verktygen är där? Har de halv livslängd eller är det batteriet eller andra saker som slutar funka?Fulkemisten skrev:
Eller makita. Jag kör på det då jag tycker Festool är för dyrt... Skämt å sido, det där beror ju helt på ens egna preferenser och värderingar. Skulle säga att Jula ger FLEST verktyg för pengarna då man måste köpa nya verktyg stup i kvarten och riskerar förstörelse av byggmaterial. På sikt blir det nog nästan lika dyrt.
Som svar på frågan om sällan använda verktyg så hyr jag eller lånar bra grejor, självklart lånar jag ut också.
Ryobi verkar väldigt prisvärt enligt en Snickarvän till mig. Innehar inga själv då de maskiner jag har lär haverera innan jag kan rättfärdiga att köpa nytt. verkar skönt med samma batteri till allt så man slipper leta.
