Systemkalops
Om man vill ha verktyg som håller men inte har råd med Festitol och annan proffsutrusning vad rekommenderas då? Förstår att bra verktyg håller längst men det är en kostnads fråga och de behövs mer tillfälligt.

Bästa svaret

jonastroms
JULA utan tvekan. De har det mesta du behöver.

• Gilla
Händighemma och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Eller makita. Jag kör på det då jag tycker Festool är för dyrt... Skämt å sido, det där beror ju helt på ens egna preferenser och värderingar. Skulle säga att Jula ger FLEST verktyg för pengarna då man måste köpa nya verktyg stup i kvarten och riskerar förstörelse av byggmaterial. På sikt blir det nog nästan lika dyrt.
Som svar på frågan om sällan använda verktyg så hyr jag eller lånar bra grejor, självklart lånar jag ut också.

• Gilla
Händighemma och 1 till
  • Laddar…
Systemkalops
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Eller makita. Jag kör på det då jag tycker Festool är för dyrt... Skämt å sido, det där beror ju helt på ens egna preferenser och värderingar. Skulle säga att Jula ger FLEST verktyg för pengarna då man måste köpa nya verktyg stup i kvarten och riskerar förstörelse av byggmaterial. På sikt blir det nog nästan lika dyrt.
Som svar på frågan om sällan använda verktyg så hyr jag eller lånar bra grejor, självklart lånar jag ut också.
Det var lite så jag tänkte nån sa JULA ovan och det är väl dit man får gå. Hade man pengar och var mer proffsigt lagt hade Festitol gärna innehafts. Men Makita är väl också dyra grejer?

jonastroms
Men som Fulkemisten säger blir det många vändor till bygghandeln om du bygger mycket.

• Gilla
Systemkalops
  • Laddar…
Systemkalops
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Går det säga hur sämre verktygen är där? Har de halv livslängd eller är det batteriet eller andra saker som slutar funka?

Ryobi verkar väldigt prisvärt enligt en Snickarvän till mig. Innehar inga själv då de maskiner jag har lär haverera innan jag kan rättfärdiga att köpa nytt. verkar skönt med samma batteri till allt så man slipper leta.

• Gilla
Systemkalops
  • Laddar…
Systemkalops
Schwen92 Schwen92 skrev:
Ryobi verkar väldigt prisvärt enligt en Snickarvän till mig. Innehar inga själv då de maskiner jag har lär haverera innan jag kan rättfärdiga att köpa nytt. verkar skönt med samma batteri till allt så man slipper leta.
Har sett reklamen :) den verkar enkel ialla fall

Systemkalops
Den här har Jula är den bra? De har fler verktyg i den serien har nån testat just den?

• Meec Tools batteridriven borrskruvdragare i rött och svart, utan batteri, från Jula.
Ja det känns rätt vettigt att bara betala för maskinen och ha en laddare i boden istället för 4-5 olika.

• Gilla
jonastroms
  • Laddar…
Harald nyborg har en del bahco till bra priser

• Gilla
jonastroms
  • Laddar…
Systemkalops
Bahco låter inte billigt men ska kolla där med

jonastroms
Du kommer nog hamna i Jula till slut ändå om du behöver olika verktyg och inte köper alla samtidigt är det enkelt att bara åka dit och köpa det man behöver.

jonastroms
Schwen92 Schwen92 skrev:
Ja det känns rätt vettigt att bara betala för maskinen och ha en laddare i boden istället för 4-5 olika.
Jag använder dem kan starkt rekommendera den blir nog mest billig i längden

• Gilla
Schwen92
  • Laddar…
jonastroms
Systemkalops Systemkalops skrev:
Bahco låter inte billigt men ska kolla där med
Bacho är nog inte så billigt som det du är efter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.