Jag tänkte uppgradera min fanerpress från 1967 med en nödstoppslina som löper runt pressen (så som det ser ut på moderna pressar). Jag har idag endast en vanlig nödstoppsknapp. Tips på var man köper en sådan?
Jag byggde en lina av ett gammalt uttag och en stickpropp. I stickproppen monterade jag en bygel som jag knöt snöret i. När kontakten sitter i är det kontakt, när man rycker i snöret bryts den.
Smart! Jag tror dock att jag siktar på något som faller arbetsmiljöverket på läppen lite enklareD Daniel 109 skrev:
Verkar heta linnödstopp på svenska (förvillande likt nödstopslina som dock enbart verkar handla om skoter) emergency grab wire switch på engelska.
Annars kan du skicka nån av praktikanterna till skroten o leta upp en buss från gamla goda tiden när man hade sånt där linsystem man drog i när bussen skulle stanna
Annars kan du skicka nån av praktikanterna till skroten o leta upp en buss från gamla goda tiden när man hade sånt där linsystem man drog i när bussen skulle stanna
Redigerat:
Jag googlade på fel ord! Tack!Ola C skrev:
Verkar heta linnödstopp på svenska (förvillande likt nödstopslina som dock enbart verkar handla om skoter) emergency grab wire switch på engelska.
Annars kan du skicka nån av praktikanterna till skroten o leta upp en buss från gamla goda tiden när man hade sånt där linsystem man drog i när bussen skulle stanna![]()
Praktikanterna har fullt upp att lära sig att slipa, bryna och strigla stämjärn. Blev vattenstenar igår och Tormek idag. De börjar får slut på hår att raka av på vänsterhänderna
Skicka uppgift på din adress så kan du få ett korrekt linnödstopp som bryter både om linan sträcks eller slackar direkt från min bra att ha samling. Detta som en liten uppskattning av dina skriverier och filmsnuttar här på BH. Kanske den kan levereras på plats när jag är i Skåneland om det inte brinner i knutarna är i Mö-Lu ganska ofta.Daniel_N skrev:
Det var verkligen shysst! Det är ingen brådska, kom förbi när du är nere så ska jag se till att ha kaffet på!GK100 skrev:
Skicka uppgift på din adress så kan du få ett korrekt linnödstopp som bryter både om linan sträcks eller slackar direkt från min bra att ha samling. Detta som en liten uppskattning av dina skriverier och filmsnuttar här på BH. Kanske den kan levereras på plats när jag är i Skåneland om det inte brinner i knutarna är i Mö-Lu ganska ofta.
Klicka här för att svara