Hej,

Jag sålde nyss en Ryobi R18N16G-L15S efter som den används så pass sällan. Tänkte att en pistol till kompressorn håller bättre i längden och kanske är trevligare/enklare att jobba med.

Såg att Makita AF505N säljs ut för bara 690 kr, kan det vara bra ersättare?

4555911.jpg
Den tar förvisso endast max 50 mm dyckert, den elektriska jag hade tog 65 mm men det är kanske lite overkill till lister?

Den du hade va ju 1,6mm och nu tittar du på en med 1,2mm spik därav skillnaden i längd.

Stefan N Stefan N skrev:
Den du hade va ju 1,6mm och nu tittar du på en med 1,2mm spik därav skillnaden i längd.
Okay, så vad e det man brukar sätta till listor? Tittar jag på det som hantverkare satt här så ser det klart mindre ut än det jag satt tidigare. Mina har krävt spackling.

Vanliga tunna sätter jag med 1.2 men är det lite grövre allmoge tar jag 1.6.

Då är det kanske denna man skulle ha då : Makita AF600

Jag köpte makitan för 1,2 dyckert för lite drygt två år sedan och den har använts flitigt. Fungerar som en klocka.
Skjuter aldrig dubbelt och är underbar att jobba med.
När man får in känslan för hur djupt spiken ska skjutas lämnar den inga fula märken alls.
Rekomenderar starkt.

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
Tack, då vet jag vad som ska köpas när det blir dags :)

S snowjim skrev:
Tack, då vet jag vad som ska köpas när det blir dags :)[/QU
Rasmus8 Rasmus8 skrev:
Jag köpte makitan för 1,2 dyckert för lite drygt två år sedan och den har använts flitigt. Fungerar som en klocka.
Skjuter aldrig dubbelt och är underbar att jobba med.
När man får in känslan för hur djupt spiken ska skjutas lämnar den inga fula märken alls.
Rekomenderar starkt.
Kan bara hålla med. har en lika dan. Tycker den är super!

Snubblade över en ESSVE BNG 1.6 /20/64 D16 som också klarar 1.6 mm dyckert. Denna kostar dock 6500 kr i normal pris och nu 3250 kr. Frågan är såklart vad som skiljer en sådan mot Makitan som är väldigt mycket billigare?

Jag använder dyckertpistol kanske 1-2 gånger om året ;)

S snowjim skrev:
Snubblade över en ESSVE BNG 1.6 /20/64 D16 som också klarar 1.6 mm dyckert. Denna kostar dock 6500 kr i normal pris och nu 3250 kr. Frågan är såklart vad som skiljer en sådan mot Makitan som är väldigt mycket billigare?

Jag använder dyckertpistol kanske 1-2 gånger om året ;)
Att en är gasdriven och en är tryckluftsdriven.

Har du redan en kompressor - kör tryckluft

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
Då var jag här igen, nu behöver jag en pistol för att montera lister på ett antal dörrar. Vad jag förstod så är det 1.2 mm man vill ha till detta. Det händer att vi även sätter kraftiga allmoge golvlister men det är sällan.

Nu när jag sökte kom det dock upp 2 st Makita pistoler som jag inte helt förstår skillnade på, är det kanske så enkelt att AF506 är en ny version? Makita AF506 VS Makita AF505N?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.