Byggahus.se

Blad till Dewalt multiverktyg (Biltema)

1. H
    Medlem · Stockholm · 90 inlägg

hans.p

Medlem
    Köpte ett Dewalt multiverktyg och har upptäckt att märkesblad är ganska dyra. Dewalt har ju inte Starlock snabbfäste som Bosch och Fein m.fl. har utan har en annan typ av snabbfäste. Visserligen medföljer en adapter som gör att man kan använda i princip alla typer av blad på maskinen men då mister man snabbfunktionen då man måste skruva fast bladet med en insexnyckel.

Nu upptäckte jag till min glädje att Biltema börjat sälja blad till multiverktyg som passar rakt av i Dewalts snabbfäste. Är det någon som har provat Biltemas blad och kan ge ett omdöme? Köpte bladen på bilden i en sats för 249 kr. Det är ju vad ETT märkesblad kan kosta.

Är supernöjd med maskinen. 2495 kr på Bauhaus och då ingick två stycken 2.0 Ah batterier, laddare, ett gäng blad samt TSTAK förvaringsväska. Bara batterierna kostar ju 1500 kr att köpa lösa annars.

Som sagt, är det någon som har erfarenheter av Biltemas blad till multiverktyg och kan uttala sig om dom är bra i jämförelse med dyra originalblad?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Multiverktyg.jpg

2. Stefan N
    Verktygstokig · Stockholm Täby · 10 015 inlägg

Stefan N

Verktygstokig
    Testade billiga blad en gång, aldrig mer.

3. H
    Medlem · Stockholm · 90 inlägg

hans.p

Medlem
    Efter att ha använt maskinen flitigt hela sommaren och hösten kan jag svara på min egen fråga. Ska man kapa i trä och låter maskinen jobba som den ska utan att trycka hårt eller köra i spik så fungerar Biltemas blad bra, bättre än förväntat faktiskt. Har slipat en del med den också och använt det trekantiga orginaltillbehöret och det har också fungerat bra även om det kan bli frekventa pappersbyten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.