Jag har också tittat på filmerna och det ser ut som Timell skulle kunna klara göra en skiva. :)

Timell skulle förmodligen klara av att göra en skiva. Dessvärre kommer inte hålen linjera med varandra annat att slumpen varit honom behjälplig!

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Det funkar bra. Om man lägger ned lite tid och är noggrann så blir det riktigt bra. I alla fall för mig som glad amatör. Känns som om både borr och jig håller bra kvalitet och systemet är mycket enkelt att använda.
Jag köpte det mest för att jag tilltalades av den enkla lösningen.

Fredrik

• Gilla
Hedens
  • Laddar…
devizion skrev:
[länk]

Han har flera videos på hur det fungerar och ser ut. Även trevlig snubbe och prata med!

Dock inte använt det själv men ser redigt smutt ut.
Det är väl han som utvecklat den produkten? Den bär hans namn i alla fall.

amatörfixaren skrev:
Det funkar bra. Om man lägger ned lite tid och är noggrann så blir det riktigt bra. I alla fall för mig som glad amatör. Känns som om både borr och jig håller bra kvalitet och systemet är mycket enkelt att använda.
Jag köpte det mest för att jag tilltalades av den enkla lösningen.

Fredrik
Kul att höra! Har beställt ett set nu.

Har själv detta set. Funkar kanon. Har varit i kontakt med Peter (konstruktören) och han är väldigt hjälpsam. Hålen blir perfekta och att göra en skiva vinkelrät har aldrig varit så lätt!

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Är ni fortfarande nöjda och kan rekommendera setet @baseman, @Robert-san01 och amatörfixaren?

Är sugen på att kunna göra skivor själv men vill ju att det ska bli bra också!

Jag har använt den jiggen till några bord och den funkar mycket bra. Hålbilden helt perfekt efter kontrollmätning. Busenkel att använda.

Låter ju toppen, då blir det nog en sån. Det fina är ju att jag inte måste bestämma storlek och liknande innan på samma sätt som om jag ska beställa en CNC-fräst.
Men de är alltså så pass perfekt placerade att man kan nyttja dom för att få till en 90 graders vinkel?

Absolut

Mycket nöjd. Bra precision och enkel att använda.

Det låter fint, nu var en beställd!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.