L
Luugen: Fick fräsen lagad garantin utan gidder. Positivt. Tog en och en halv vecka. Dom bytte kol + 2 komponenter till.
19 svar · 4,6k läst
·
FredrikR
FredrikR: Jag gjorde lika på Hitachin, lossade patronen från munstycket, men lät den vara kvar i patron-facket. Upplevde det läckte lite då och då innan jag började göra så.
2 svar · 765 läst
T
Taren43: [citat] Nejdå, kapar rakt igenom utan något vändandes
30 svar · 15,0k läst
M
-MH-: Tänkte jag behövde en ny sortimentslåda, men så kom jag att fundera på all skit som ligger i de fulla. Kan innehållet verkligen motsvara kostnaden för en låda? Har använt Raaco Handyman, just nu har Verktygsboden kampanj för 649:- Vad har ni för tumregel kasta/spara? Om det gäller tex el eller rörmokeri? Använda TC-klammer? Överblivna klämringar?
0 svar · 1,1k läst
P
pleqtiz: [citat] Nej bara som hobby :)
89 svar · 26,2k läst
·
Stefan N
Stefan N: Det du kommer sakna först är 360, jag tyckte lätt att det va det som gjorde att det va värt att lägga till lite.
8 svar · 6,2k läst
M
matte1222: [citat] Eller ska man använda 200liters tunnor?
17 svar · 29,1k läst
·
oscarwww
oscarwww: 100mm borr? Tex VidaXL diamantkärnborr
3 svar · 2,9k läst
·
G
Gooli: PDF-filen som du hänvisat till går också att ändra om man har rätt mjukvara. Ta bort loggan, lägga till punkter mm. En bra websida för info om vad som ska servas vid vilka intervaller är annars https://garage.wiki
5 svar · 15,6k läst
Bosse bärkasse
Bosse bärkasse: Ja de puttrar ju rart(y)
15 svar · 4,6k läst
·
Embee
Embee: Förstår att ni väntat med spänning, blev det tätt? Jajemänsan, hittade en koppling där slang och stödhylsan inte satt ända in i botten. Tog isär den T-kopplingen, la lite linolja på klämringen och drog åt ordentligt - helt tätt! Tack för alla tipsen, världen är en bättre plats med detta vänliga forum.
16 svar · 10,4k läst
·
D
Datagubben: [citat] Tack! Hittade tigersågen på tyska Amazon till ett bra pris!
29 svar · 7,0k läst
·
R
radiohead: Jag är nöjd med min och skulle tro du blir nöjd med din! Funderar på att köpa en hyvel stugan och är fundersam på Tritons hyvel, någon som har erfarenhet till den? Närmare TS budget än Makitan men känns lite overkill med två makitas så vore trevligt med ett väl fungerande budgetlternativ.
19 svar · 30,6k läst
nanowire
nanowire: [citat] @Lime113 Principer är till för att ändras, jag ska nog försänka en offerremsa för kapsnitt i alla fall :seenoevil:
32 svar · 11,8k läst
·
A
Arne999: hade jag fått infon att "Du får betala 1/4 av maskinens värde om vi inte hittar ett fel " så hade jag aldrig lämnat in den. Förstår dock problematiken att folk kanske lämnar in för att dom inte vet hur grejjer funkar ....
8 svar · 2,1k läst
T
tanaris: [citat] Njae, jag menade pipet när man byter låt, ändrar volym och sånt. Det ska nog vara där men jag har inte hittat något sätt att stänga av det. Jag avskyr sånt, jag behöver inte ett pip när jag trycker på en knapp. Jag vet att jag trycker på knappen.
21 svar · 11,5k läst
·
B
Bryggmästaren: Du kar köpt kombimejslar pozidrive/spår, brukar sitta i kopplingsplintar
1 svar · 794 läst
·
M
mattias_75: Milwaukees 12v är väldigt bra tycker jag, deras slagskruvdragare är grymt stark! Annars är ju Bosch 12v-35 HX helt perfekt, så smidig och tillräckligt stark för att skruva trall.
45 svar · 9,3k läst
H
_hemmasnickaren: Virkestorkar med avfuktare är det många som använder. Funkar bra enligt några jag känner för byggvirke, reglar, panel. Industrin använder någon liknande metod fast i större skala. Men för möbelvirke verkar det inte vara någon höjdare.Torkningen går för snabbt.. Har hittils lufttorkad virke utomhus en sommar och sedan inomhus i en lada i några år innan jag flyttat in virket för
5 svar · 3,9k läst
K
Krukmakaren: [citat] Nope, har för mig att jag kom fram till att det inte gick att montera.
2 svar · 3,5k läst
D
Djävulssnickarn: Aha ja då kanske man ska kolla en sån Men finns det nåt som en långbandsputs kan slipa som inte en valsputs/bredbandsputs kan? Hittade en gammal Elektromekano motor med plattremskiva liggande, kan man använda typ plasthjul från Biltema som andra hjul för att göra en kantputs?
10 svar · 3,7k läst
Gunnar Klockare
Gunnar Klockare: Är det någon som vet hur jag får loss bumpsensor på en Stiga 520 autoclip
0 svar · 704 läst
L
lasse_ved: [citat] Tack ! Precis vad jag sökte ! Antar att det är samma koppling på alla hamron. Jag har en med maxtryck 14 bar och arbetstryck 10 bar. Effekt 1800w. Vad har du ?
4 svar · 10,8k läst
R
RealElwood: Weber har en adapter, har inte art nr tyvärr. Behovet försvann av sig själv
12 svar · 26,6k läst
·
H
heimlaga: Ja gör det. Orsaken till de låga priserna på likriktare är att industrin i stort sett har slutat sticksvetsa på verkstadsgolvet. Det som fortfarande sticksvetsas i industrin är monteringssvetsning och reparationer som måste göras på plats och då vill man ha en liten lätt svets som går att bära omkring på byggnadsställningarna. Samtidigt har folk som svetsar för husbehov fått för
3 svar · 5,1k läst
·
Smirre77
Smirre77: [citat] Lyckas inte öppna länken , kan du skicka igen
20 svar · 35,2k läst
·
V
varrg: Väcker denna tråd då jag köpte samma stativ på loppis och hade samma problem. Jag plockade isär den och då ramlade en guldig metall cylinder ut. Jag fick stativet att fungera genom att placera den i skruvhålet i den gråa biten som anvisar djupstoppet, från insidan, dvs från pelaren. Skruven som fäster handtaget pressar då in guldklimpen mot pelaren. Skruvade sedan fast allt igen och
6 svar · 2,6k läst
·
M
MD11: Tack för alla svar! Roligt att veta mer om maskinen :)
20 svar · 2,8k läst
·
nivv
nivv: [citat] Alla klingor i rätt storlek passar inte alls. Till en kap/ger ska det vara negativ tandvinkel (makita envisas dock med +5 grader på sina gerklingor), till en bordsåg ska det vara positiv
2 svar · 1,5k läst
·
mexitegel
mexitegel: Gelcoaten är sliten efter att föregående ägare misskött underhållet under lång tid. Jag fick börja med att våtslipa hela båten för att få någon fason på det hela… Det låter nästan för bra för att vara sant att rondellerna skulle hålla flera år, men värt att prova :D.
5 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.