11 471 läst ·
21 svar
11k läst
21 svar
Hörselskydd med blåtand 2020
Hur begagnade? Är dom relativt nya och i bra skick så kan du nog få 1000-1500kr för domR Robert-san01 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 262 inlägg
Köpte ett par Hellberg Xstream (ej LD) idag, spontant tycker jag att kvalitetskänslan, passform och ljudet är över förväntan!G Gri11en skrev:
Jämförde med Zekler 412S, som känns som ett likvärdigt alternativ på både spec och pris.
Men Zekler känns mycket billigare och plastigare. Xstream var även IP-klassade, vilket jag inte kunde se att Zekler var.
Har dock inga värsting Peltor att jämföra med, endast vanliga Peltorkåpor.
Valde bort LD-varianten av delvis snålhet, men även för att största anledningen att slänga på kåporna och på med musiken är ju för att slippa höra när frugan ropar efter en!
Jag fick ett par Xstream LD idag, tycker de är sämre på nästan alla punkter jämfört med mina Peltor XPI.M mikaeloden skrev:Köpte ett par Hellberg Xstream (ej LD) idag, spontant tycker jag att kvalitetskänslan, passform och ljudet är över förväntan!
Jämförde med Zekler 412S, som känns som ett likvärdigt alternativ på både spec och pris.
Men Zekler känns mycket billigare och plastigare. Xstream var även IP-klassade, vilket jag inte kunde se att Zekler var.
Har dock inga värsting Peltor att jämföra med, endast vanliga Peltorkåpor.
Valde bort LD-varianten av delvis snålhet, men även för att största anledningen att slänga på kåporna och på med musiken är ju för att slippa höra när frugan ropar efter en!
Ljudet är bättre. Mycket bättre t o m, även om maxvolym kunde vara högre. USB-laddning är trevligt.
Passformen däremot - jag fick ont i huvudet efter en kvart och jag har inget stort huvud.
Kvalitetskänslan - medhörningskuddarna sitter fast med dubbelhäftande tejp och en hade trillat av redan innan jag packade upp. Huvudbandet känns ganska plastigt.
Inställningsmöjligheterna är färre. Ilsket pipande i tid och otid. Och det verkar som att man behöver slå på medhörningen och ställa volymen varje gång de varit avstängda??
Radio finns inte, så även om Peltorradion inte är den bästa är den här förstås ännu sämre.
piper de så få dem kollade,har samma på motorsågshjälmen och de piper enbart vid max/min volym.T tanaris skrev:Jag fick ett par Xstream LD idag, tycker de är sämre på nästan alla punkter jämfört med mina Peltor XPI.
Ljudet är bättre. Mycket bättre t o m, även om maxvolym kunde vara högre. USB-laddning är trevligt.
Passformen däremot - jag fick ont i huvudet efter en kvart och jag har inget stort huvud.
Kvalitetskänslan - medhörningskuddarna sitter fast med dubbelhäftande tejp och en hade trillat av redan innan jag packade upp. Huvudbandet känns ganska plastigt.
Inställningsmöjligheterna är färre. Ilsket pipande i tid och otid. Och det verkar som att man behöver slå på medhörningen och ställa volymen varje gång de varit avstängda??
Radio finns inte, så även om Peltorradion inte är den bästa är den här förstås ännu sämre.
det går fint att köra radio via app i dem istället,då är man heller inte lika beroende av bra mottagning
Njae, jag menade pipet när man byter låt, ändrar volym och sånt. Det ska nog vara där men jag har inte hittat något sätt att stänga av det. Jag avskyr sånt, jag behöver inte ett pip när jag trycker på en knapp. Jag vet att jag trycker på knappen.skoge skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden