Ställer en fråga om en INCA rikt o plan. Har tillfället att köpa en INCA, men det jag vet är att det är 75cm långt och att det inte är automatisk matning kostar 2000:- och ska användas för hobbybruk. Är det värt att köpa?

Pelle Jo Pelle Jo skrev:
Ställer en fråga om en INCA rikt o plan. Har tillfället att köpa en INCA, men det jag vet är att det är 75cm långt och att det inte är automatisk matning kostar 2000:- och ska användas för hobbybruk. Är det värt att köpa?
Varför har den inte automatiskt matning? Är det en rikthyvel med planhyvlingstillsats eller är matningen trasig?

Frustrator Frustrator skrev:
Varför har den inte automatiskt matning? Är det en rikthyvel med planhyvlingstillsats eller är matningen trasig?
Jag vet tyvärr inte då jag är ny på området. Och gubben som har den bor rätt långt bort och hade inta jätte mycket han kunde säga om den. Men då jag frågade om det var automatisk matning och det sa han att det inte var. Ska det finnas på alla INCA?

Vill bara skriva en rad och nämna att jag trots "avrådan" köpte Biltemas Planhyvel P-330. Hann köra runt en timme innan ett av kugghjulen för drivlinan sprack mitt itu... Värt att nämna att kugghjulen för drivlinan ser ut att vara i formpressad aluminium vilket känns sådär...

Nu blev det en Makita 2012nb i stället som kommer i morgon! :-)

Jag är nöjd med min och skulle tro du blir nöjd med din! Funderar på att köpa en hyvel stugan och är fundersam på Tritons hyvel, någon som har erfarenhet till den? Närmare TS budget än Makitan men känns lite overkill med två makitas så vore trevligt med ett väl fungerande budgetlternativ.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.