Hej,
Min klinga till min första köpta kapger såg, black and decker, länk nedan, har blivit slö och gör sämre snitt och fastnar i hårdare virke som ek.
Skulle behöva hjälp av någon erfaren och duktig inom detta område och välja en som passar vid byte, och ungefär motsvarar den som följde med, (216mm 48T TCT karbid kapskiva).
Skulle vara perfekt om den fans på Bauhaus eller K-rutan att köpa.
Stort tack! Mvh Marcus
https://www.bauhaus.se/kap-gersag-b...qJ3ZEtGQKwKGqhoC9KMQAvD_BwE#go-to-description
Min klinga till min första köpta kapger såg, black and decker, länk nedan, har blivit slö och gör sämre snitt och fastnar i hårdare virke som ek.
Skulle behöva hjälp av någon erfaren och duktig inom detta område och välja en som passar vid byte, och ungefär motsvarar den som följde med, (216mm 48T TCT karbid kapskiva).
Stort tack! Mvh Marcus
https://www.bauhaus.se/kap-gersag-b...qJ3ZEtGQKwKGqhoC9KMQAvD_BwE#go-to-description
Bästa svaret
90rammar skrev:
Hej,
Stort tack! Mvh Marcus
[länk]
Det kommer att funka med alla 210-216mm klingor med 30mm håldiameter. Själv är jag mycket förtjust i Lidl 50kr klingor men då gäller det att de har dem i lager. I brist på dem blir det genast dyrare,man kan alltid optimera allt, på bauhaus har du Dewalt och Bosch och en 48t klinga från dem om du var nöjd med resultatet duger gott.
Alla klingor i rätt storlek passar inte alls. Till en kap/ger ska det vara negativ tandvinkel (makita envisas dock med +5 grader på sina gerklingor), till en bordsåg ska det vara positivH Huzzbutt skrev:Det kommer att funka med alla 210-216mm klingor med 30mm håldiameter. Själv är jag mycket förtjust i Lidl 50kr klingor men då gäller det att de har dem i lager. I brist på dem blir det genast dyrare,man kan alltid optimera allt, på bauhaus har du Dewalt och Bosch och en 48t klinga från dem om du var nöjd med resultatet duger gott.
Klicka här för att svara