P
Halloj i värmen,
Är det ngn som kör med Mirka Deros som har ngn utlåtanden? Har läst både ris och ros, men får för mig att det kanske rörde de första exemplaren. Då var det alltså ren kvalitetsbrist, det ergonomiska betvivlar jag inte. Men vore kula att höra från ngn som använder den dagligen/ofta i längre pass etc.

Har en men inte använt så mkt. Köpt min för ca ett halvår sen från paint pro. Första exet gick sönder efter mindre än än timme. Men lite snack med paint pro som pratade med mirka löste det genom att de skickade en helt ny låda. Jag skulle få en fraktsedel att skicka in den trasiga men kom aldrig.

Nr 2 har funkat felfritt och slipar bra. Kanske använt min max 20 h hitintills.

Verkade ganska vanligt att de går sönder på en gång om de ska gå sönder annars verkar de hålla.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
O Octavianus skrev:
Verkade ganska vanligt att de går sönder på en gång om de ska gå sönder annars verkar de hålla.
Ja, det är ungefär vad jag hört/läst. Men då är det alltså inga barnsjukdomar tyvärr, om din är köpt för ett halvår sedan? Paintpro lär ju knappast haft nga hyllvärmare och krängt iväg. Hur kan de vara så ojämna i kvaliten, från ett så pass etablerat märke? Jag har haft min Festo ETS 150/3 i 15 år, funkar fortfarande hur bra som helst men jag var sugen på ngt nytt.

O Octavianus skrev:
Har en men inte använt så mkt. Köpt min för ca ett halvår sen från paint pro. Första exet gick sönder efter mindre än än timme. Men lite snack med paint pro som pratade med mirka löste det genom att de skickade en helt ny låda. Jag skulle få en fraktsedel att skicka in den trasiga men kom aldrig.

Nr 2 har funkat felfritt och slipar bra. Kanske använt min max 20 h hitintills.

På vilket sätt pajade den första?

Den snurrade dåligt för att sen inte snurra alls. Nu blinkar det bara. Så något elfel Mao.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.