Bowman
K Krille_90_ skrev:
Okej nej bara tänkte om man behöver starkare maskiner till annat så är det ju ner win win att uppgradera sig. Behov av mutterknack till tex hjulbyte och sånt?
Ja en mutterknackare är ju med trevligt, men som det sägs hör så är det nog vinschen som låter på filmen.

Men som sagt, man behöver något utöver det vanliga alltså?

K
Bowman Bowman skrev:
Ja en mutterknackare är ju med trevligt, men som det sägs hör så är det nog vinschen som låter på filmen.

Men som sagt, man behöver något utöver det vanliga alltså?
Nej bara tänkte att har du nytta av tex en mutterknackare iövrigt så kan det ju vara en smidig lösning för där finns det ofta gott om kraft . Min är på 400 nm. Men räcker det med en stark skruvdragare och du har bäst nytta av en sådan så är det ju bara att prova det .

Bowman
K Krille_90_ skrev:
Nej bara tänkte att har du nytta av tex en mutterknackare iövrigt så kan det ju vara en smidig lösning för där finns det ofta gott om kraft . Min är på 400 nm. Men räcker det med en stark skruvdragare och du har bäst nytta av en sådan så är det ju bara att prova det .
ja iofs, det är ju gött till bilen såklart men det är ju bara två gånger om året.
Men skall kolla på det med kanske.

• Gilla
Tamak
  • Laddar…
K
Bowman Bowman skrev:
ja iofs, det är ju gött till bilen såklart men det är ju bara två gånger om året.
Men skall kolla på det med kanske.
men sån här har jag sett som används av en som fiskar rätt mycket bla när det är kräftfiske här. vet inte så mycket om kvaliteten men han har använt den smidigt i 2 år nu.
Han kopplar in den till bilens batteri ( finns i bagaget på hans bil)
Det är väl det jag har att komma med här för att tipsa dig.
Hoppas du hittar en bra lösning som funkar bäst för dig .

Bowman
K Krille_90_ skrev:
[länk]
Tackar,
MathiasS MathiasS skrev:
[länk]

Alltså jag vet att det finns vinschar, och jag har tillgång till Google :)

Det jag funderade på är en alternativ lösning då jag kanske inte tycker det är värt att införskaffa en vettig vinsch eftersom jag inte riktigt har ett verkligt behov förutom lite slapphet :)
Då jag inte är intresserad av biltema grejer eller jula grejer, som kan vara lite billigare.

Men tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.