Byggahus.se

3-fas 4-poligt till 3-fas 5-poligt

1. tommib
    Bergsfogde · Stockholm · 13 547 inlägg

tommib

Bergsfogde
    Var ser du att det står 380 på spolen? Jag skymtar ett 220 på den vita grejen bakom anslutning 13.

Edit: tvåa på den...

2. J
    Medlem · 6 991 inlägg
    Det med att virra får stå för dig som är duktig, men bra att du kan zoma in, jag skrev inte att det är 380 utan ser ut som det, läs ordentlig och smaka på orden i stället för att komma med pekpinnar mot någon. Nu framgår det att det är en 230 spole och då har den gått i Norge med 230 V mellan faserna, och inget annat. Det är bra.
    Det hade gått mycket bättre för sig om du i stället skriver, "" att jag har zomat och det är 230V på spolen ""
    I övrigt så så vet jag hur det ska kopplas i alla lägen och delar inte ut några pekpinnar om det inte är relevant till någon. Så var lite mjukare i dina inlägg, det kan löna sig i längden.

• Laddar…
  3. Mikael_L
    Medlem · 41 164 inlägg
    Nu kommer du springandes in i alla möjliga trådar och påstår felaktigheter, så jag tycker nog att DU borde tagga ner rätt ordentligt.
    Pudla nu ordentligt bara.

• Laddar…
  4. Bo.Siltberg
    Hobbyelektriker · Värmland, Molkom · 19 246 inlägg

Bo.Siltberg

Hobbyelektriker
    Bilden kommer från nätet...men jag hittar den inte nu. Kommer ihåg att det var nån enkel introduktion till motorer och reläteknik, men det vara många år sedan. Plintnumreringens betydelse på kontaktorer och andra apparater har du i kapitel 11.2 ;) , eller SS-EN 60947-1 annex L (som du kan få om du vill).

5. J
    Medlem · 6 991 inlägg
    Eftersom du är duktig du med i alla trådar som kommer upp i forumet, kanske du ska förklara var i det jag skrev i inlägg # 29 som är felaktigt och nys, kom inte med något som är kanske utan ska vara relevant i ämnet och det som du säger är fel ska jag läsa mellan raderna på. Hittar du inget så ska du nog inte vara så tuff och bordus mot andra som skriver något som inte passar dig, kanske med mer vetande kommer från andra på forumet och inte i någon form av sammansvärjning och ryggdunkande, utan ren erfarenhet av EL. Du är inte ensam om att veta vad EL är i det här landet, det finns dom som är mycket bättre på det, än kanske på forumet tillsammans.
    Så pudla själv innan du säger åt någon att göra det, det kallas SJÄLVRANSAKAN.

6. A
    Medlem · Uppsala · 87 inlägg

AndreasBe

Medlem
    Tack allihop! Lite synd att det blivit tråkig stämning i tråden så jag hoppas att tonen nu återgår till den vanliga, trevliga byggahus-standarden.

• Laddar…
  7. A
    Medlem · Uppsala · 87 inlägg

AndreasBe

Medlem
    Kort uppdatering: Jag köpte den motorskyddsbrytare som Frustrator länkade till, bytte ut till nya kablar, nya förskruvningar och ny "handske". Kopplade ihop allt och nu funkar allt perfekt. Tack för hjälpen alla!

8. A
    Medlem · Stockholms län · 9 198 inlägg

Avemo

Medlem
    Så bra att det löste sig. Du har kanske redan märkt det. Men på det här viset så kommer den att återstarta när strömmen kommer tillbaka efter ett avbrott om den var på när det bröts. Det kan vara bra att tänka på ifall det skulle gå en säkring när du jobbar med den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.