Hej! Jag kom över en MiniMax SC2 W väldigt billigt i och med att elen hade brunnit på den. Den saknar rem och jag hittar inga mått i manualen. Är det någon som sitter på en likadan såg som kan tänka sig att ta några mått?
Då jag googlat på sågen är det, i princip, bara här på forumet jag fått någon träff. Men jag gissar att jag går bet.
Då jag googlat på sågen är det, i princip, bara här på forumet jag fått någon träff. Men jag gissar att jag går bet.
Jisses vilket kap!!! Grattis, det är en riktigt bra såg.
Jag har manualer i pdf-format till sågen, @ptrlmk, skickar dem till dig under morgondagen.
Min såg hade stått på ett särskolegymnasium och var i så fint skick att jag ännu inte behövt meka med den så har dålig koll på remmar mm.
Grattis igen; dags att slå lite volter!
//Ronnie
Jag har manualer i pdf-format till sågen, @ptrlmk, skickar dem till dig under morgondagen.
Min såg hade stått på ett särskolegymnasium och var i så fint skick att jag ännu inte behövt meka med den så har dålig koll på remmar mm.
//Ronnie
Guld! Tack så mycket. Vad glad jag blir att du är nöjd med sågen. Det kommer att bli ett steg upp från min nuvarande Inca-såg (om än den har fungerat bra, trots begränsningar).P Pysslarn skrev:Jisses vilket kap!!! Grattis, det är en riktigt bra såg.
//Ronnie
Remmen är fixad och jag har fått bort det mesta av rosten. Delarna var inslagna i tidningspapper från 2005, min gissning är att den stått ute sedan dess. Nu väntar jag på nya kullager till spindeln men jag kunde inte hålla mig från att montera ihop "sågliften".
Jag jobbar fortfarande på att hitta en elektriker, vågar inte ge mig på det själv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag jobbar fortfarande på att hitta en elektriker, vågar inte ge mig på det själv.
Klicka här för att svara