Hoppas detta är rätt forum. Köpte nyligen en Makita DTM 51 multimaskin av en av de stora verktygsbutikerna på nätet.
Vad jag kan se är ”chucken” snett monterad vilket gör att hur jag än vänder och vrider bladet kan jag inte få det att sitta rakt och peka rakt fram.
Supporten på butiken svarar att det inte är fel på maskinen och att de frågat nån chef på Makita.
Ni som har en DTM 51 stämmer detta?
Vad jag kan se är ”chucken” snett monterad vilket gör att hur jag än vänder och vrider bladet kan jag inte få det att sitta rakt och peka rakt fram.
Supporten på butiken svarar att det inte är fel på maskinen och att de frågat nån chef på Makita.
Ni som har en DTM 51 stämmer detta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så har jag aldrig sett att det varit på en multicutter förut.N Novisfixaren skrev:Hoppas detta är rätt forum. Köpte nyligen en Makita DTM 51 multimaskin av en av de stora verktygsbutikerna på nätet.
Vad jag kan se är ”chucken” snett monterad vilket gör att hur jag än vänder och vrider bladet kan jag inte få det att sitta rakt och peka rakt fram.
Supporten på butiken svarar att det inte är fel på maskinen och att de frågat nån chef på Makita.
Ni som har en DTM 51 stämmer detta?
[bild]
Jag hade bara reklamerat den och sagt att man aldrig kan få bladet "rakt in" om man ska såga i trånga utrymmen. Den får dem bara ta tillbaka..tycker jag
Allvetare
· Västra götaland
· 10 926 inlägg
Är det verkligen ett problem ens?
Jag kan inte minnas att jag nånsin har satt i ett blad och siktat på att få det rakt ut...
Edit: det ska ju också röra sig? Det kanske är i vändläget på slaget?
Jag kan inte minnas att jag nånsin har satt i ett blad och siktat på att få det rakt ut...
Edit: det ska ju också röra sig? Det kanske är i vändläget på slaget?
Redigerat:
Bra att det kom upp en tråd. Reagerade på det när maskinen kom för någon vecka sedan och testade men hade glömt av. Bild tillsammans med den gamla trotjänaren.
Den gamla är spikrak i "neutralt läge" även om bilden ljuger. Vill nog absolut att den ska vara det även på DTM51an. Nu är den antingen höger eller vänster.
Den gamla är spikrak i "neutralt läge" även om bilden ljuger. Vill nog absolut att den ska vara det även på DTM51an. Nu är den antingen höger eller vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
för det kan väl knappast vara meningen det ska vara så? …H hydrolift skrev:Bra att det kom upp en tråd. Reagerade på det när maskinen kom för någon vecka sedan och testade men hade glömt av. Bild tillsammans med den gamla trotjänaren.
Den gamla är spikrak i "neutralt läge" även om bilden ljuger. Vill nog absolut att den ska vara det även på DTM51an. Nu är den antingen höger eller vänster.
[bild]
