T
Thorsten Bergqvist: Tack för snabbt svar! Nippeln kan skruvas upp och ned utan motstånd. Frånsett från början nät denkunde skruvas uppåt men ej ner. Fick loss den och skruvade den inte helt i botten på slangen. Kunde sen skruva på slangen på nippeln. Ska jag försöka hitta packningar till nippeln? Hittade inga packningar till nippeln.
2 svar · 1,3k läst
·
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Känslan när man hör att tvättmaskinen låter konstigt, öppnar dörren till tvättstugan och det är rökfyllt......Dessutom har vi startat den på timer hela veckan så att tvätten ska vara klar tills vi kommer hem :worried: Imorgon blir det en sväng till Elgiganten.....Brandvarnare monterades idag.
0 svar · 795 läst
Mazen
Mazen: Sök på rsk 8082375 http://www.faluplast.se/sv/tvattmaskin/spilltrattrsk-808237540mm__977
3 svar · 2,4k läst
·
J
jaeger77: Det blev som du sa Joh_81, brunnen är uppbilad! Satan vilket tråkigt arbete. Nu en fråga om väggarna. Jag har slipat bort lim och mattrester, nu återstår puts samt spackel. Väggen var bredspacklad och lagret är tunt och sitter bra. Kan man gå på med primer, fix och kakel på detta? Eller måste spacklet också bort?
2 svar · 4,9k läst
·
H
hul: De kan den absolut, har sett tvättmaskiner skada betongbjälklag. Speciellt på ett projekt hade en tvättmaskin gjort ett relativt stort hål i betongbjälklget kommer dock inte ihåg om de berodde på att den var felinställd eller spärren satt kvar
2 svar · 3,7k läst
Krilleman
Krilleman: Är man orolig så kan man ju alltid sätta dubbla täta koppar med slangnippel. http://www.faluplast.se/sv/tvattmaskin/spilltrattrsk-808237540mm__977 Men det ganska vanligt förekommande med öppna trattar, både bredvid och i skåp samt under bänkskivor, till tvättmaskin i tvättstugor.
20 svar · 29,6k läst
·
tommib
tommib: Ja, jag tänkte också spontant IKEAs högskåp för kök. Kanske en Metod för kyl/ugn (140 cm hög) med benen Limhamn (höjd 28 cm) så blir det lagom. Visserligen 60 cm bred men det går ju att fixa invändigt. Särskild dyra är de inte, IKEAs stommar. Jag har dem förutom köket även i tvättstugan. Men ELFA-backar är också bra. Väldigt dyra dock.
10 svar · 4,8k läst
·
nino
nino: Själva folien upplever jag som lätt sugande det är ju en lite luddig yta på den. Men jag kan aldrig tänka mig att det ska primas, har iaf jag aldrig hört talas om
4 svar · 13,1k läst
S
skutten11: Att koppla direkt till PP-rör kan innebära att det blir en hävert ut från TM , den kommer kanske inte att fyllas , vattnet vill gå ut , lämpligt då att gå igenom ca 30 cm upp och gå ner till brunnen på andra sidan Det med spilltratt gör att det kommer luft in som avbryter häverten , i övrigt går det att ställa den under trappen .klart det är vatten som finns i det utrymmet , men
1 svar · 3,6k läst
F
freddan83: Ny fråga. Funkar det att köpa följande? https://www.byggmax.se/badrum/avlopp-inomhus/golvbrunnar-och-klinkerramar/golvbrunn-purus-oden-p31272 och https://www.byggmax.se/badrum/avlopp-inomhus/golvbrunnar-och-klinkerramar/klinkerram-p31286 Eller behöver jag något mer? Hade inte byggahus funnits hade jag inte ens vågat påbörja det här, så jävla tacksam för all hjälp!
20 svar · 9,3k läst
·
ricebridge
ricebridge: Bilder!
10 svar · 13,4k läst
·
J
justusandersson: Jag tror det är bättre att elda för maskarna.
3 svar · 3,1k läst
·
arneri68
arneri68: Om kompressorn går borde fläkten snurra.
1 svar · 1,2k läst
S
salbo: Okidoki. Det där får jag forska lite på.
5 svar · 5,2k läst
J
jordraketen: [bild] Bara testat lite men tycker de blir hyfsat bra än så länge. [citat] Vågar man dra på för fullt mot tex siliconfogar?
2 svar · 4,1k läst
·
yonna
yonna: Jag tycker inte vibrationerna är märkbara på moderna maskiner. Har både haft Bauknecht och nu Electrolux tvättmaskin (bägge med 1400 v) med torktumlare ovanpå och det fungerar mycket bra. Dessa är inte fästa i vägg pga utrymme och då FTX står bakom.
5 svar · 4,3k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Skåpsbredder är alltid mätt mellan stommarnas utsida. Men ibland anges mått på diskhoar som inte är deras eget faktiska mått utan vilken skåpbredd de passar för, men jag vet inte hur Ikea gör.
1 svar · 1,4k läst
·
H
hewini: Hejsan, jag undrar om detta även gäller 1-planshus på oisolerad betongplatta? Och gäller det då även badrum? Tacksam för svar.
7 svar · 1,7k läst
Gandrea
Gandrea: [bild] [bild] Här kommer en liten uppdatering. Det går framåt, men långsamt! Vi kör några vändor mme slipen varje dag, det dammar satans mycket. Bild 1 är på väggen som vi slipat och bild 2 för att jämföra golven med varandra och visa hur mycket damm som lägger sig. Fy sjutton vilket tråkigt jobb!
11 svar · 4,7k läst
·
whork
whork: Då ber jag om ursäkt, läste fel. :)
9 svar · 9,0k läst
N
Nicke-85: [citat] Det trodde jag också och skickade till FMM och frågade och enligt den som svarade så skulle det inte passa. Frågan är om han visste eller om han bara läste reservdels/tillbehörskatalogen innantill. Man skulle ha en att prova på. Ska se om jag hittar någon butik som har en hemma och se om de är hjälpsamma.
6 svar · 3,0k läst
·
I
Irouza: [citat] Supernöjd. Haft vänner över som hjälpt mig att putsa och klinga. De nöjde sig med ett par grillkvällar med några kalla till sommaren bara. Definitivt värt att fixa ordning källare. Dock blev det lite för tätt nu när jag satte igen hål och glipor så måste ventilera mer framöver.
17 svar · 6,5k läst
·
K
Kingalot: Tack för svar! Jag är lite inne på Jontes spår.. Även om Liteavvarjes lösning inte lät helt dum.
4 svar · 2,2k läst
·
F
henke_benke: sköljmedel kan även vara tvättmedlet som har gjort nyanskilnaden. ljusa fogar på väggar och mörkare på golv så brukar slippa nyansändring
10 svar · 4,3k läst
·
hordak
hordak: Om jobbet ännu inte är gjort, titta i tapetskarv ovanför dörr/fönsterfoder, där brukar det sitta löst, men du kommer nog inte ner till ”gipspapprent” med en gång. Vad ska du göra sen? spackla och sätta ny tapet?
2 svar · 1,4k läst
·
Ljus
Ljus: Kul att det ordnade sig. Ser bra ut:)
8 svar · 6,5k läst
·
Mazen
Mazen: En diskbänk brukar ha en kärna av spånskiva, borra några hål i ställningen och skruva fast genom dessa. Alt en sträng montagelim. Eller som ricebridge skriver, se om du inte kan hitta en "spillbit" av en massiv bänkskiva och sänk ner en ho i den. Blir ett lyft vilket som.
6 svar · 3,7k läst
Z
ZipLock: Kan också tipsa om att ringa och höra med någon firma som säljer och installerar tvättmaskiner. De brukar ha kontakter med byggfirmor som renoverar tvättstugor.
3 svar · 996 läst
K
khanna: Tack för era synpunkter. Bredden på rummet kan justeras, eftersom det är ett stor rum som ska delas av, men ju större tvättstuga desto mindre badrum... Om rummet görs 190 cm så blir det lite marginal för maskinerna, eller flyttas dem till långsidan. Bra tips om att byta plats på den fällbara bänken till andra väggen och att byta plats på tvättmaskin och torkskåp. Tack för era
5 svar · 3,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.