Hej! Behöver hjälp med 2 saker. Min Miele läker lite vid tömning men det är svårt att hitta var. Lade omkull den men hittade ingenting. Upptäckte dock att packningen i rensluckan är lös och lite stor för ringen så jag gissar att det är den det beror på. Kan det vara det eller är det något jag inte upptäckt? När jag lossade vattenpåfyllningen visade det sig att det sitter en insats mellan kranen, som är smalare än slangen, och slangen. Är förbryllad över hur jag nu får detta att bli tätt??
Hur gör man på bästa sätt? Försökt dra fast insatsen först men det är svårt att få den att vara still medan slagen fästs vid den. Ska insatsen fästas i slangen först? Går väl inte att lossa den från kranen? Ska den gå att ta lös? Problem!!!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det sitter en nippel mellan kranen och slangen för att överbygga storleksskillnaden mellan kranen och slangen. Normalt skrivas nippeln fast i kranen först och slangen skruvas därefter fast i nippeln. Slangen brukar ha en lekande mutter som går att snurra utan att vrida med hela slangen. Det sitter normalt packningar på båda sidor om nippeln. Om du frar åt nippeln ordentligt ska den inte röra sig när du sätter på slangen.
Tack för snabbt svar! Nippeln kan skruvas upp och ned utan motstånd. Frånsett från början nät denkunde skruvas uppåt men ej ner. Fick loss den och skruvade den inte helt i botten på slangen. Kunde sen skruva på slangen på nippeln. Ska jag försöka hitta packningar till nippeln? Hittade inga packningar till nippeln.
Klicka här för att svara