Byggahus.se
Är det någon här som varit med om detta och vet vad man ska göra?

Har en Woods MRD20 avfuktare i tvättstugan som inte startar. Har gått igenom listan för felsökning i användarmanualen men inget hjälper. Den är ansluten till strömuttaget, använder inte vattentank utan har slang ansluten till golvbrunn, filtret är inte igensatt. Den bara piper 10 gånger varje gång man startar om den.

DCDEB9FF-B708-4AEC-84A9-261092D5DC84.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MultiMan
Googlat i 10 minuter. Kan inte hitta ett skvatt om pipkoder i samband med din Wood's, märkligt. :thinking:

Visar den inga felkoder på displayen vid något tillfälle?

Med tanke på att några andra Wood's haft fel på kondensatorer så kanske det är ett strömförsörjningsfel pga kvalitetsbrister eller åska kanske, eftersom den inte vill starta alls.

Hoppas någon annan vet mer!

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Tack! Nej, ingen felkod någon gång.

Problemet löst. Någon hade lyft bort vattentanken som tydligen skulle sitta där (trots att den är ansluten till golvbrunnen) och ställt den i ett annat rum. När jag satte i vattentanken funkade den som vanligt igen.

• Gilla
RapidSledge
  • Laddar…
H
Skönt att det löste sig. Under rubriken om vattentank finns det lite info

Water tank

An indicator will illuminate and a
buzzer will sound 10 times when the
water tank is full. The compressor will
stop automatically which will stop the
unit from dehumidifying.

1. Disconnect the dehumidifier from
the power source.
2. Empty the water reservoir.
3. Put the empty reservoir back in its position.
4. Connect the dehumidifier to the
power source.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
MultiMan
Uselt av mig att inte hitta det eftersom jag även (skum) läste instruktionsboken. Konstigt däremot att allmän googling inte gav något svar om det.

I fortsättningen ska jag Marlen-läsa alla manualer, som härmed får bli mitt nya uttryck för noggrann läsning! :thinking::cool:

R
MultiMan MultiManOriginal skrev:
Uselt av mig att inte hitta det eftersom jag även (skum) läste instruktionsboken. Konstigt däremot att allmän googling inte gav något svar om det.

I fortsättningen ska jag Marlen-läsa alla manualer, som härmed får bli mitt nya uttryck för noggrann läsning! :thinking::cool:
Shit happens ...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.