F
Jag vill montera en torkställning av "dragspelstyp" (d.v.s. liknande modellserierna Ready och Ideal från tillverkaren Artweger som säljs på bl.a. Bauhaus) på sidan av ett torkskåp.

Torkskåpets djup gör att ställningen kan vara max 53 cm bred. De som säljs på Bauhaus, Jysk m.fl. är 60 cm. Jag har köpt några olika modeller och tagit hem och undersökt om de på något enkelt sätt kan modifieras, men de är konstruerade på ett sådant sätt att jag inte ser något bra sätt att modifiera dem.

Den finska leverantören Korpinen har en modell 1517 (länk nedan) som skulle passa, men jag hittar ingen återförsäljare i Sverige som vill ta in den, och en finlandsresa enkom för ett besök på K-Rauta känns lite overkill...

Länk till Korpinen 1517: http://www.korpinen.com/sv/tuotteet/valine-ja-kuivaustelineet/kuivaustelineet/tuote-1517

(Jag har övervägt andra typer av torkställningar men kommit fram till att jag vill ha dragspelstyp och ingen annan.)

Så, har någon här tips på var jag kan hitta vad jag söker?

F fantasilös skrev:
Jag vill montera en torkställning av "dragspelstyp" (d.v.s. liknande modellserierna Ready och Ideal från tillverkaren Artweger som säljs på bl.a. Bauhaus) på sidan av ett torkskåp.

Torkskåpets djup gör att ställningen kan vara max 53 cm bred. De som säljs på Bauhaus, Jysk m.fl. är 60 cm. Jag har köpt några olika modeller och tagit hem och undersökt om de på något enkelt sätt kan modifieras, men de är konstruerade på ett sådant sätt att jag inte ser något bra sätt att modifiera dem.

Den finska leverantören Korpinen har en modell 1517 (länk nedan) som skulle passa, men jag hittar ingen återförsäljare i Sverige som vill ta in den, och en finlandsresa enkom för ett besök på K-Rauta känns lite overkill...

Länk till Korpinen 1517: [länk]

(Jag har övervägt andra typer av torkställningar men kommit fram till att jag vill ha dragspelstyp och ingen annan.)

Så, har någon här tips på var jag kan hitta vad jag söker?
Om du ringer dem direkt då?
I länken du ger finns det ju kontaktuppgifter till "Korpinen Sverige"?

F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Om du ringer dem direkt då?
I länken du ger finns det ju kontaktuppgifter till "Korpinen Sverige"?
Jag har kontaktat dem, de hänvisade till återförsäljare men ingen jag kontaktat vill ta in. Var inte så många att välja bland, de nämnde bara Ahlsell och Byggbeslag som i Stockholm representeras av en låssmed i Kista. I Kista ville de inte ta hem, och Ahlsell kan jag inte handla från (men har lyckats luska fram prisuppgift: långt över tusenlappen vilket känns ocker-aktigt med tanke på vad vanliga 60cm-varianter kostar).

Redigerat:
Om den finns på K-rauta i Finland, kan man verkligen inte få K-rauta här att ordna hem en då?

F
H hempularen skrev:
Om den finns på K-rauta i Finland, kan man verkligen inte få K-rauta här att ordna hem en då?
De K-Rauta jag frågat har sagt nej. Svagt tycker jag, men det är inte lätt att övertyga en oengagerad säljare.

K-rauta i Sverige har webshop, om de har det i Finland också så kan du väl beställa där?

F
H hempularen skrev:
K-rauta i Sverige har webshop, om de har det i Finland också så kan du väl beställa där?
Tänkte inte på det. Men icke, sökordet "Korpinen" ger 0 träffar säger den engelska översättningen av det finska svaret. Inte heller någon av de andra återförsäljarna som nämns på Korpinens hemsida verkar veta vad "Korpinen" är. Och återförsäljarna i Danmark och Norge verkar inte vända sig till privatpersoner. Japan och Ryssland tänker jag inte ens försöka med...

Nej, jag tror att det bara är att glömma Korpinen och hoppas att någon kan tipsa om en produkt från någon annan tillverkare.

Man skulle ju kunna titta på hur de som är 60 cm är ihopsatta. Om det går att ta isär och såga av stängerna och få ihop det igen. Men det är väl risk att det är någon sorts nitning, då går det inte på ett rimligt sätt.

F
H hempularen skrev:
Man skulle ju kunna titta på hur de som är 60 cm är ihopsatta. Om det går att ta isär och såga av stängerna och få ihop det igen. Men det är väl risk att det är någon sorts nitning, då går det inte på ett rimligt sätt.
Det har jag redan testat, som jag nämnde i mitt första inlägg.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.